KONGSILAH WEH TAK AKAN MAKAN SEKOR JE

assan malek mnteri bengong yang merapu meraban bercakap pasal pasal benda bodoh serah kat dia lah. tak akan hutang rm40 juta tak ada langsung riba. atau tak akan tak ada share langsung, patutlah abg din chik mengamuk. makan sekor. janganlah makan sekor makan lah ramai ramai sikit. mana tak mengamuk pengerusi bank rakyat, sudah kena lulus 40m tapi tak ada riba pulak tu, bank pun nak jugak untung nanti staff bank nak makan apa bodoh punya assan. kalau bagi pinjam kepada peminjam kereta banyak mana boleh makan untung. berapa ratus kenderaan yang boleh bergerak atas jalan raya.

akibat tidak mengikut telunjuk menteri, abg din terpinggir, tak dismbung menjadi pengerusi tabung rakyat. walaupun tok jib dah arahkan abg din disambung semula perkhidmatannya. sebagai bekas menteri abg din dilayan seperti itu. mana jasa jasa yang pernah di buat. inilah nasib menteri umno, habis kuasa ditendang kelongkang akhirnya. atau dulu pun semasa menjadi menteri abg din pun pernah melakukan perkara yang sama kepada orang lain. sejarah akan berulang, yang pasti abg din akan terus merana kerana ia terkena di akhir waktu kuasa,. kuasa sudah luput tak ada lagi siapa akan pandang. kecualilah  ada sesuatu yang boleh dikenang dan boleh digunakan. kalau tak sila ke longkang.

assan malek menteri yang jaga ayam, ayam semakin mahal, jaga minyak, minyak makin mahal jaga gas pun semakin naik. mana mana yang ada kaitan kroni dengan umno akan diberikan pinjaman tanpa riba, mana mana yang nak berniaga bersungguh tapi tak ada modal kena buat kertas kerja. kena buat macam macam sebelum pinjaman diluluskan walaupun yang diluluskan hanyalah 10 persen dari yang dia mohon. inilah melayu yang diagungkan oleh penyokong dan balaci umno. balaci umno dapat rm30 tanpa perlu bersusah payah buat kertas kerja cuma jerit bertempik memaki hamun dapatlah habuan. species ungka monyet yang bergantung untuk dapatkan sedikit habuan.

Ulasan