Hukum HUDUD PartY GERAKAN buat gerakan

hukum hudud menyebabkan party gerakan memulakan gerakan untuk bertemu dengan parti islam semalaysia PAS, walaupun ramai ahli pas yang berotak umno dan berfahaman sosialis dan komunis tidak percaya bahawa hukuman hudud tidak akan menjadi kenyataan kerana umno dikenali sebagai party tupperware yang boleh menyimpan apa saja barangan halal atau tidak. bila timbul isu isu ini menyebabkan hubungan terus mula berlaku, pas boleh memberikan penerangan kepada party party yang tidak bersetuju atas nama kebebasan berugama. platform yang tidak disangka sangka boleh terjadi.

gerakan yang amat phobia dengan PAS sanggup berdemo depan pejabat PAS pusat. dulu nak jejak kaki pun terasa berat dan takut. demi menentang hudud ahli ahli party gerakan mula mendekati pas untuk menyuarakan kebimbangan dan pendapat mereka. presiden GERAKAN sudah bersiap sedia untuk bertemu dengan presiden PAS dan mungkin akan membuka era baru polittik dalam malaysia. apakah rentak yang akan terbuka dengan pertemuaan ini. banyak benda yang tertutup akibat deraan mental politik gaya umno akan terbuka dengan adanya hukuman hudud. gerakan sudah habis mentelaaah buku hukum hudud ciptaan umno yang dimomokkan akan berlaku kekejaman sama seperti kata kata penulis tua yang dikatakan warak lebih dari wali songo dijakarta.

harapan perjuang perjuang islam mahu mendaulatkan islam dan seluruhnya. rahmat seluruh alam. bila tercetus hukum hudud tinggal hanya pas yang kedepan, tentera ahzab bersatu. ini yang mahu dilihat siapa kawan siapa lawan. yang mana akan tinggal terus berjuang atau terus memberikan pendapat bodoh dan bangang seperti biasa. alasan bangang bodoh terus diberikan. yang kafir memberikan alasan dan tentangan boleh diterima tapi penganut sendiri memberikan pelbagai alasan itu yang mengecewakan dan memalukan islam. singh boleh pakai sarban tanpa perlu pakai topi keledar dan boleh bergerak bebas dijalanraya tapi tak nampak janggal tapi bila hukum islam nak dilaksanakan penganut dia sendiri menentang dengan memberikan pelbagai alasan.

Ulasan