semuanya bangang rupanya

sejak perlembagaan wujud didalam negara malaysia rupanya sistem dua sistem perundangan sudah lama wujud hanya maloan maloan yang menentang tak faham rupanya. di dalam malaysia terdapat dua mahkamah iaitu mahkamah sivil dan mahkamah syariah. kedua dua mahkamah ini telah menjalankan pendakwaan dan menjatuhkan hukuman. bagaimana orang yang faham undang undang tidak faham bahawa dalam perlembagaan sudah wujud dua sistem perundangan. apakah rakyat malaysia terlupa bahawa dalam perlembagaan terdapat dua sistem perundangan atau yang bijak pandai perundangan dan juga bijak perlembagaan tidak sedar bahawa hakikatnya malaysia sebenarnya mempunyai 2 sistem perundangan.

cuma dihebahkan bila hukum islam nak dilaksanakan. bagaimana kes khalwat, zina dan juga kes kes melibatkan penganut islam dibicarakan di mahkamah syariah, masalah kawen 2 kawen 3, menjatuhkan talak, fasakh semua sudah terkandung dalam bidang kuasa mahkamah syariah. kenapa hanya hukum islam nak dilaksanakan, maloan maloan seperti DAP, gerakan, UMNO dan pkr sibuk sangat tak bersetuju dilaksanakan hukum islam. kenapa kes kawen cerai fasakh zina khalwat faraid dibicarakan di mahkamah syariah bukan mahkamah sivil. mengapa pulak maloan maloan ini tidak sibuk pulak buat kenyataan menghalang mahkamah syariah dari bertindak.

mengapa si kafir sibuk sangat dengan hukum hudud?? dan yang paling sibuk adalah penganut agama islam itu sendiri, yang menjadi penghalang dan batu api ditengah ditengah kemelut perbentangan hukum islam. penganut islam yang sedang sibuk mencari pelbagai alasan dan berfikir diluar kotak pemikiran demi memuaskan nafsu sendiri dan juga nafsu si kafir. walaupun berjuta juta alasan diberikan oleh maloan maloan ini, hukum islam pasti tertegak di malaysia dan seluruh dunia. itu janji allah dan janji allah tak pernah mungkir. cuma halangan dan cubaan kepada pihak yang mahu islam tertegak dimalaysia. halangan terbesar adalah dari penganut agama islam itu sendiri.

Ulasan