satelitte malaysia third party product

banyak satelit negara lain mula mengesan objek objek dilautan hindi, satelit malaysia masih membisu atau tengah pening berfikir tentang flight U TURN, radar yang dibeli oleh malaysia mungkin sama nasibnya dengan nasib kapalselam yang malaysia beli, radar yang malaysia ada hanya boleh mengesan atau untuk skodeng benda benda dalam jarak 2 meter je jauh jauh tak berguna. sekadar buat pameran, malaysia ada jugak satelit tapi tak boleh guna. radarr malaysia third party punya produk, sebab nak untung lebih belilah produk third party. kalau kursus borong ke china beli barang yang paling cikai didunia. diakui oleh peniaga cina, kalau orang malaysia mesti beli yang paling murah dan tidak quality asal dapat murah je.

THAI CHOTE SATELIT REMOTE SENSING, malaysia pun ada satelit remote sensing tapi apakah satelit malaysia berfungsi sama dengan satelit thai atau sekadar indah khabar dari rupa.  TIUNGSAT pertama dilancarkan pada  26 september 2000, mungkin sebab diletakkan rendah saja, hanya 1000 km dari bumi ia tidak dapat mengesan apa apa benda, itu satelit mikro malaysia yang pertama, tak akan dalam masa 14 tahun malaysia tidak lagi mememiliki satelit lain selain TIUNGSAT. mungkin MEASAT hanya untuk TV cabel saja, apakah malaysia tidak mempunyai SATELIT lain, atau hanya untuk bersuka ria, MEASAT dibina oleh binariang milik ananda krisnan tapi apakah malaysia tidak lagi mempunyai satelit untuk mengesan apa apa yang berlaku, begitu mundur malaysia ni rupanya. ingatkan canggih.

mungkin malaysia masih bergantung kepada bomoh 1 malaysia yang begitu canggih dapat meneropong kemana mana tanpa perlu satelit. dengan keupayaan penampar buaya ia pasti lebih berkesan dari mana mana satelit didunia. apakah REMOTE SENSING MALAYSIA TIDAK MEMPUNYAI KEUPAYAAN SEPERTI REMOTE SENSING THAI??. dibawah kementerian MOSTI apakah malaysia tidak malu dengan keupayaan satelit malaysia, apakah akan ada korupsi pulak timbul bila rakyat malaysia bercakap mengenai satelit malaysia. satelit malaysia hanya untuk bersuka suka hiburan tanpa had dan milik ASTRO sahaja. itulah malaysia negaraku tercinta. satelit untuk hiburan semata mata.

Ulasan