MH370 kenapa andaian rampasan berkait dengan PILOT????

semudah itu ke andaian dibuat, bila kapalterbang dirampas tanpa usul periksa hantam saja pada pilot. tak tahu apa sebenar yang terjadi diatas langit sana tapi tuduhan dan seolah olah hukuman telah dijatuhkan kepada pilot kapten zaharie. selepas 9 hari kapalterbang mh370 hilang. watak baru dimunculkan selepas 2 gambar penumpang misteri di hebahkan. kemana pulak hilang 2 mamat tu. apakah mereka tak mempunyai kepakaran melakukan rampasan. apa jua tuduhan kenalah dibuktikan bukannya pakai hantam keromo je. mudah sangatlah buat rumusan. geledah semua benda. ada simulator tak bermakna nak lakukan rampasan kapalterbang.

belum nampak apa keuntungan pun jika pilot yang merampas kapalterbang tanpa ada profit yang boleh kepada mereka. jika nak duit tebusan kenapa sampai sekarang tak ada tuntutan yang dibuat oleh pihak yang merampas. apakah selain pilot tak ada ke orang yang boleh menerbangkan pesawat itu. jangan buat tuduhan begitu kepada rakyat malaysia sendiri. negara lain tak ada buat pun tuduhan pada rakyatnya sendiri. malaysia begitu mudah buat tuduhan begitu pada rakyatnya sendiri. upacara bomoh lebih memalukan malaysia. tapi tak ditangkap walaupun ada ura ura menangkap. gertak ajelah lebih.

bagaimana pesawat boleh terbang tanpa ditembak bila memasuki ruang udara negara lain. kalau malaysia betullh tak akan ditembak. apakah negara lain akan membiarkan aje objek yang tidak dikenali masuk ruang udara mereka tanpa diperiksa atau ditembak jatuh. pesawat boeing  melintasi ruang udara negara lain tanpa perlu fikir kesan apa apa. lalu ajelah tanpa perlu takut ditembak jatuh. kalau perampas yg ada otak pun fikir banyak kali walaupun dikatakan boleh melepasi radar yang ada. semakin kelam kelibut kehilangan ini.

Ulasan

  1. itu prosedur betul..kalau bank kena rompak ..pertama sekali pengawal kena siasat..apabila bas masuk gaung,pemandu kena siasat bertapa bodoh orang2 yang menyalahkan pehak berkuasa apabila buat siasatan.dah kerja polis nak buat macamana.jangan ikat kaki dan tangan polis apa bila suruh buat siasatan,macamana polis nak buat siasatan sedangkan tangan ,kaki dan mata polis tu di ikatadan di tutup.
    bodoh piang!!

    BalasPadam
  2. banyak kes bunuh yg direport oleh suami contohnya bila disiasat pembunuh isterinya adalah suami yg mereport tu.lu bodoh berlagak pandai!

    BalasPadam
  3. komen bangang ni yang aku suka sangat nak jawab. betapa bangangnya komen bila dikatakan mata kaki tangan polis ditutup. siapa yang merelakan diri diikat. jika selama ini telus tidak ada yang akan menengok kecurangan dan kepincangan yang berlaku. kononnya atas prosedur betul. berlagak seolah olah bertindak atas sop atau juga atas perlembagaan. banyak benda yang tidak betul kenapa mendiamkan diri. siapa selama ini yang mengikat mata kaki tangan pihak berkuasa. kalau bodoh bangang jangan komen lagi nampak bangang. kes suami bunuh bini hanya kes yang tidak dilihat skop yang luas tapi bila tersentuh atau terpijak wayar yang besar nanti ada yang hangus terbakar cepat cepat tutup kes. apakah ini diikat kaki tangan. berlagak pandailah sangat kononnya merayu merintih bercerita kononnya pihak berkuasa tidak ada kuasa. bila pencen balik kg cerita bahawa mereka hebat tapi ada yg mengikat kaki tangan tutup mata telinga. hidup sampai pencen. setakat menyelam pun tak payah nak berlagak pandai sangat.

    BalasPadam
  4. jika ruang udara malaysia dicerobohi apakah kita duk diam je. apakah polis kena ikat mata kakitangan jugak nak menyiasat siapa penceroboh. kapal terbang nak lalu lalu ajelah sebab tak apa objek tak dikenali. tu prosedur betul jugak ke bosidur

    BalasPadam
  5. hee hee hee hee .... co pilot x siasat pula . kan bergambar dengan wartawan cnn sebelum kejadian. agaknya negara lain mcm malaysia . kesan aircraft asing buat tak tau jer......

    BalasPadam
  6. psawat kena rampas kaitkan dgn pilot procedure yg betol ya? kalau harta negara melingkop, kena rembat penyamun tarbus. apa procedure? nak siasat sapa? apasal repot audit yg kata berbilion hilang lesap tu tak ikut procedure pegi siasat menteri? byk la ko punya procedure

    BalasPadam
  7. 'semudah itu ke andaian dibuat, bila kapalterbang dirampas tanpa usul periksa hantam saja pada pilot. tak tahu apa sebenar yang terjadi diatas langit sana'
    SEBAB NYA IALAH ITULAH YANG SELALU DIBUAT OLEH PUAK PR DALAM SEGALA ISU DI MALAYSIA.... TAK KAN ORANG LAIN NAK BUAT KPD KITA MACAM TU, KITA NAK PERSOALKAN PULAK??? APAKAH KESERONOKAN DAN NIKMAT DUNIA NI ALLAH NAK SEDIAKAN KPD PUAK PR SAJA??

    BalasPadam
  8. KEH KEH KEH ,.. KALAU ADA BUKTI PUN BN BUAT PEKAK AJE TELINGA, BUAT BUAT BANGANG. APAKAH KESERONOKAN DAN NIKMAT DUNIA ALLAH SEDIAKAN KPD PUAK BN SAJA KE? TIBAI DUIT RAKYAT MACAM DUIT MAK BAPAK BARISAN NASIONAL PUNYA AJE. KALAU BN BUAT MESTI BETUL PUNYA WALAUPUN JUAL NEGARA. APA KE JENIS BODOH PENYOKONG UMNO BARISAN NASIONAL.

    BalasPadam

Catat Ulasan