KEMENTERIAN BOMOH perlu diwujudkan dimalaysia

watak bodoh bomoh penampar buaya membuat lawak di klia membawa satu era ke belakang. era waktu selepas perang jepun menakluk malaya. bomoh kembali popular sekarang selepas mengadakan ritual di klia. anak murid ada 11 juta dakwa mahagaru yang melakukan ritual yang bercanggah dengan islam tapi dibenarkan oleh kerajaan malaysia dan dibenarkan oleh seorang menteri yang bersongkak senget. kelucuan kelawakan bomoh malaysia dipersendakan bersama dengan maruah dan nama malaysia. betapa bodohnya rakyat malaysia jika ini menjadi lelucon kepada seluruh dunia.

selepas bomoh, ahli magic pulak dipanggil untuk mencari mh370.  memang gila punya kerja kalau ini benar dikatakan oleh ahli magic. selepas bomoh magic pulak. mungkin malaysia perlu mengadakan kementerian bomoh dan magic untuk menangani crisis yang membantu menjatuhkan imej malaysia. crisis yang melanda malaysia dalam keadaan jerebu yang teruk dipunahkan lagi dengan lawak jenaka bangang bomoh penampar buaya. malaysia tidak perlu sangat kepada kecanggihan teknologi masa kini dan masa depan untuk mengesan kehilangan mh370 tapi perlukan magic bomoh.

crisis ini perlu ditangani dengan bijak. crisis jelas menampakkan kebodohan kebangangan pemimpin malaysia bila berhadapan dengan wartawan luar negara yang bebas. jahanam imej malaysia kerana percanggahan fakta. hilang terus kredibiliti malaysia. apakah malaysia akan dipecat dalam mengetuai dalam search dan rescue.  apakah ada negara besar yang mengambil alih dan mengambil kesempatan terhidang didepan mata. peluang yang ada digunakan sebaiknya untuk campurtangan akibat kelemahan pemimpin negara malaysia.

Ulasan