kemana malaysia selepas ini

pelbagai kejadian memalukan negara, begitu memalukan dan menjatuhkan maruah dan imej malaysia. dari menteri sampai kebawah perbuatan mereka jelas menggambarkan betapa bodoh dan bangang nya mereka. disarawak ketua menteri baru lebih bodoh dan bangang dari ketua menteri lama, ingat kan yang baru naik ni lebih cerdik tapi lebih jakun dari yang asal. rupanya taib mamud pilih pengganti lebih bodoh daripada dia rupanya. inilah yang pergi berdoa bersama dimekah dengan mufti perlis yang dikatakan hebat kawan kepala lutut.

simulator kapten zaharie yang dirampas oleh pihak berkuasa untuk mengesahkan rampasan kapalterbang dilakukan oleh kapten zaharie, imej dan maruah kapten zaharie tercemar dengan teruk sekali, akhirnya fbi mengesahkan tiada bukti yang mengaitkan kapten zaharie dan co pilot bertanggungjawab dalam kehilangan mh370. bagaimana malaysia menangani masalah ini, warganegara sendiri dituduh tanpa pedulikan apa apa akhirnya telah terbukti tiada bukti mengaitkannya tapi kerajaan malaysia terus membisu. patutlah rakyat dunia marah sangat pada malaysia. bodoh bangang dan tidak bertanggungjawab langsung. bagi mereka semua boleh diselesaikan dengan mudah seperti biasa. semua benda bisa diatur pak. pokoknya uang beres.

imej satelit yang diberikan kepada kerajaan malaysia juga memalukan negara, seolah malaysia negara dunia ketiga yang tiada kecanggihan walaupun ada tapi tidak dapat digunakan akibat korupsi dan salah guna kuasa yang amat tinggi. beli kapalselam tak boleh selam. beli sukhoi tak boleh terbang jugakke sampai tak boleh nak pintas apa apa benda yang terbang diruang udara malaysia. buat andaian sajalah mungkin dca panggil balik kapalterbang tu. begitu mudah andaian dibuat. tengok apa apa dalam radar jika benda patah balik atau unknown flying pun dibiarkan aje terbang bebas sebab ada andaian.

yang terbaru zaid midi yang sentiasa bengong. data pasport palsu tidak dikesan walaupun boleh dikesan dalam masa kurang dari 2 saat. dengan jawapan zaid midi yang bodoh ia memalukan seluruh warga imigresen. apakah tidak ada jawapan selain jawapan bodoh, mana penasihat yang ada. jawapan yang lebih baik tidak memalukan negara malaysia. jadilah membodohkan rakyat sendiri dan bila berhadapan dengan masyarakat dunia yang bebas jadilah nampak kebodohan pemimpim malaysia. nak bodohkan orang macam bodohkan orang umno tak akan berjalan dengan baik sebab masyarakat dunia cerdik bukan bodoh seperti penyokong umno.

Ulasan