apa nasib Penerbangan MAS selepas ini

kejadian kehilangan mh370 diikuti diseluruh dunia. seluruh dunia menantikan jawapan kepada pencarian dan menyelamat kapalterbang yang malang tu. tiba tiba kita dikejutkan dengan kenyataan yang berakhir di lautan sunyi. tanpa sebarang bukti fizikal mh370 dimatikan dengan begitu saja. seluruh dunia terpegun dengan kehebatan dan kebijaksanaan pemimpin malaysia. seluruh dunia terpaku melihat ucapan yang dibuat. mh370 berakhir dilautan hindi. tiada yang terselamat hatta stereng kapalterbang. itulah malaysia, semudah petik jari je selesaikan masalah dunia, inilah malaysia

sistem penerbangan malaysia yang dikuasai oleh 70% khazanah negara sudah berdepan dengan kerugian yang amat besar dan apakah akan berdepan dengan bangkrap pula selepas krisis ini berakhir. segala kos akan ditanggung oleh pihak mas, jika mas tak mampu duit siapa yang akan dibalun oleh pemimpin umno untuk memastikan mas terus hidup walaupun apa saja kosnya. apakah dengan krisis ini mas akan hilang dari satu organisasi selepas dilapah oleh segolongan pemimpin umno. membaham membalun hasil keuntungan dan bila rugi serah kembali kepada rakyat untuk menanggung segala kosnya. segala benda yang rugi akan ditanggung oleh rakyat itulah hakikat yang perlu ditelan oleh rakyat malaysia.

nilai pasaran mas hanya 3.8 billion waktu ini tak akan mampu meneruskan operasinya jika tidak ada billout yang selalu digunakan oleh pemimpin korup umno. jika ada sama dari ahli keluarga penumpang kos akan meningkat beribu kali ganda dan jika didapati bersalah mas akan berhadapan dengan kerugian beratus juta sehingga billion ringgit malaysia. apakah pemimpin bangang tidak memikirkan apa implikasi dan natijah yang kuat kepada negara dengan membuat ucapan yang bodoh dan bangang kepada masyarakat luar negara. mungkin rakyat malaysia yng menyokong umno tu bodoh dan bangang tapi masyarakat luar tak akan berfikiran begitu. nantikan apa yang akan berlaku. berdoa agar kita semua tidak ditimpa kecelakaan akibat perbuatan bodoh dan bangang pemimpin malaysia.

Ulasan