amphicoach - MAT SAID BUAT KERJA GILABABI

BAS DUA ALAM.. SAMA MACAM MAT SAID DUA ALAM JUGAK HAHHAHAAA
BAS DUA ALAM yang berharga rm6 juta dibeli oleh kerajaan umno mat said. memang dasar kerajaan negeri umno terengganu akan membeli apa benda dengan harga paling tinggi. walaupun apa kata rakyat terengganu mereka akan mempertahankan kerja kerja membazir dan bangang demi kroni yang tengah laparkan projek. 2 biji bus yang dibeli oleh mat said berjumlah rm6 juta. mat said bengong dengan bangga ia adalah pembelian bijak sebab ia akan digunakan sebagai perahu dimusim banjir besar. dalam satu masa ia hanya mampu mengangkut 50 orang manusia. 

pembaziran dan membaham harta rakyat terengganu adalah perkara wajid bagi umno dan kroninya. dizaman deris natang deris membeli bus kayu, bus kayu yang tidak diluluskan untuk beroperasi dijalan raya kerana tidak selamat digunakan. bus CAS LIGAS masih beroperasi dengan keadaan hidup segan mati tak mahu, sudah banyak tersadai dibengkel chendering. rupa bentuk bahan kayu untuk badan bus cas ligas tidak menepati aspek keselamatan tapi atas degilnya deris natang ia tetap dibeli dan digunakan. 

kedua dua mb membuat kerja bangang yang sebenarnya adalah untuk mengsii tembolok kroni umno yang sedang kelaparan. banyak harta rakyat dibazirkan dan dibelanja sewenangnya walaupun rakyat melarat dan papakedana. buatlah apa saja rakyat penyokong umno akan menyokong walaupun rumah seperti reban kambing tunggu nak runtuh. begitulah tingginya sokongan penyokong umno kepada umno asalkan masa pru ke prk ada peruntukan masuk dalam poket hatta sebatang rokok pemberian pemimpin umno.

Ulasan