UMNO KATA PERKASA GANAS

nampaknya perkasa dilabel ganas oleh umno. memang betul pun perkasa ganas, ganas sesama melayu je. itu ajelah ganasnya perkasa. yang lain diperkosa ajelah perkasa ni. sama macam pekida, nampak je ganas tapi lembik je. setakat jaga belakang lorong mati ajelah pekida ni. wira perkasa adalah ngo yang jelas ditubuhkan tapi kenapa nur jazlan suruh umno menjinakkan perkasa. kalau tak liar dan ganas tak perlu dijinakkan. hebat perkasa ni sampaikan umno pun suruh dijinakkan.

pak berahim mengamuk nampaknya selepas dibidas oleh nur jazlan. sesiapa pun tahu perkasa diwujudkan hanya tu memperkosa yang lawan umno tapi akhirnya memperkosa umno tanpa disedari. ketua perkasa pun orang yang seperti lembu kenyang dan tidak mengenang budi padan muka pada pak berahim. sebenarnya betul kata nur jazlan perkasa tak ada guna sesen pun selain menambah beban kepada umno yang sarat dengan kebodohan dan kebangangan.

pertubuhan yang tidak ada taring pun untuk bangsa melayu. ada perkasa pun sekadar meletakkan periuk depan. umno bukan letak periuk tapi dengan kawah sekali mereka tadah. kalau mereka baik dan jujur tak adanya melayu merempat dijalanan,  apa apa yang diperjuangkan oleh umno dan perkasa tak ada kesudahan hanyalah kebodohan. mereka berjuang demi periuk nasik bukan demi bangsa. kalau betul berjuang dah lama bangsa melayu maju bukan terpinggir. lagu anak kecil main api sudah lama sepatutnya disimpan dalam muzium bukannya dinyanyikan setiap masa merintih dan merayu. memang relevan sangat lagu anak kecil main api dengan perkasa dan umno. sama je bangang.

sejarah membuktikan perkasa tak kemana mana pun, hanya melukut sebab mempunyai pemimpin seperti berahim ali yang tetap bengong selamanya. diberi menumpang pun masih angkuh dan meludah orang yang menolongnya. ada orang manusia bernama zulkulim yang sudah gila nak jadi adun sebab tak ada lagi sumber makanan yang mencukupi. jawatan kuasa sudah terlepas, tak ada lagi sanjungan. tak ada lagi 110 % keyakinan menang bertanding di mp. akhirnya merempat melutut menyembah bumi tak ada siapa nak kisah hidup atau mampus. itulah nasib perjuangan periuk nasik

Ulasan