LANGAT 2 APA BENDA SEBENARNYA

mou antara pusat dan negeri selangor berlangsung tanpa pengetahuan nuar berahim, nampaknya nuar berahim ketinggalan dari segi maklumat walaupun kolid berahim dah sign MOU ini. syabas akan dibeli oleh kerajaan selangor dan menyebabkan pengerusi syabas akan menjadi lebih kaya mengikut perkiraaan jumlah wang yang dibeli oleh kerajaan selangor. dengan kekayaan yang melempah ruah pasti akan bertambah bagi pengerusi syabas yang tidak syabas dalam menjalankan kerja kerja membekalkan air kepada rakyat selangor.

permainan apa sebenarnya yang dimainkan oleh pusat kepada selangor sampaikan nuar berahim terlewat mendapat info, apakah penasihat nuar berahim sudah kehilangan deria bauan yang selalu kuat. apakah kolid berahim sengaja menunjukkan kepada nuar berahim yang dia lagi hebat dalam menguruskan organisasi selangor walaupun kurang cerdik dari segi politik. atau sengaja menambah derita luka kepada azmin yang semakin terpinggir sejak LIPAT KAJANG.  nuar berahim terkejut jugak dengan lipat kajang kolid berahim kali ini. yang pasti kolid berahim nampak hebat walaupun orang sekeliling dia kata dia tak hebat dalam politik. kalau kolid berahim tak hebat tak akan kerajaan pusat sanggup menandatangi perjanjian MOU dengan kolid berahim.

syabas, splash, puncak niaga, korsatium abbas adalah konsesi bekalan air kepada selangor. apa kah janji pihak pusat sampaikan mereka ni sanggup menyerahkan balik perjanjian konsesi air kepada kerajaan selangor, jika tak untung besar mana mungkin mereka akan melepaskan pegangan konsesi air yang begitu menguntungkan mereka. air kegunaan semua manusia binatang perusaan atau apa saja diatas muka bumi. perniagaan yang tidak akan rugi walaupun sesen walaupun setiap masa dilaungkan kerugian menguruskan air. apakah janji pihak pusat kepada mereka hasil gadai janji ini. mereka tak akan sebodoh sebangang sb kemaman nun dalam urusniaga berbillion ini. mana mungkin mereka ini sebodoh itu.

disaat akhir kerajaan selangor dipanggil untuk menandatangi perjanjian MOU, diberikan lagi bantuan 2billion untuk negeri selangor. apakah ada disebalik MOU ini. apakah gadai janji yang dibelakang mati. kolid berahim akan dikenang sebagai wira rakyat walaupun dia sudah tidak menjadi mb lagi. sejarah ini akan terpahat kukuh dalam lipatan sejarah politik malaysia. GUTHRIE Pun kolid boleh beli dari mat salleh inikan pula najid yang serba serbi tak tahu selain isteri dia aje. cuma apakah yang akan berlaku disebalik langat 2 ini. apakah ada perjanjian belakang mati yang menyebabkan apa apa perubahan kepada politik malaysia.

Ulasan