konsensus nasional nuar berahim

prk kajang telah ditetapkan oleh spr dalam bulan mac ini, tapi jentera penerangan sudah melakukan gerak kerja siang malam mulai perletakkan jawatan adun kajang. masa amat panjang diberikan oleh spr kepada umno untuk mencari calon dikajang dan memastikan umno mempunyai cukup masa untuk melakukan strategi dan kaedah peperangan yang boleh memungkinkan umno boleh menang dikajang. nuar berahim telah melontarkan idea ini dan disambut baik oleh tok najid. tak berapa nak geger sikit dalam alam cyber sebab yang melontar idea ni ialah nuar berahim iaitu tuhanayah, kalau presiden pas mampus lah kena katak termasuk penyokong pas kononnya.

nuar berahim boleh bebas sebebasnya melontarkan apa saja idea, dan ini akan mendapat sambutan hangat dari blogger yang dikatakan penyokong pas. tapi kalau presiden pas buat kenyataan pasti ada yang akan membangkang sebab kononnya nak bersama sama tidur dengan umno. belum sempat di panjangkan idea tu dah menjadi bahan kritikan panas dan bengong. mungkin blogger lupa siapa nuar berahim sebelum ini, apakah nuar berahim sudah lupa bagaimana umno beroperasi bagaimana nuar berahim adalah pemikir agung dalam umno sewaktu waktu dahulu.

bagi blogger bengong, apa saja idea nuar berahim adalah menjatuhkan umno bukannya bergabung dengan umno. mereka gila bahawa mereka lupa siapa nuar berahim sebelum ini walauapun blogger mengatakan bahawa nuar berahim sudah berubah. kononnya inilah strategi ampuh dan berkesan melawan umno. siri perjumpaan dengan umno sudah bermula walaupun rafizi menangis kononnya inilah strategi kajang. mungkin blogger ini sengaja melindungi apa yang mereka tahu sebab risau orang tahu belakang mereka adalah pengkhianat kepada pr. banyak benda mereka selindung bila mula terbongkar, mengulas benda karut marut demi melindungi perjanjian belakang mati yang sedang diusahakan. nama je ditukar tapi isi nya lebih teruk.

Ulasan