KAJANG pilihanraya kecil menanti

nampaknya kolid berahim ditekan hebat, mampukah kolid berahim bertahan dengan asakan dari anggota parti pkr,  dari segi politik kolid berahim tak hebat, dari segi menjimatkan dan mempertahankan harta rakyat, aku salute sama kolid berahim. dari political milleage kolid berahim sangat jauh dari realiti. keadaaan party yang memerlukan dana perlukan sokongan dari mb nampaknya gagal diterjemahkan ke dalam arus politik selangor. kolid berahim banyak menimbulkan ketidakpuasaan hati ramai pihak dalam party tapi dihati rakyat selangor, kolid berahim yang terbaik.

sifat amanah, bertanggungjawab kolid brahim sepatutnya menjadi contoh kepada mb dinegeri lain. kebijaksanaan mengurus wang negara memang menjadi kehebatan mb selangor dalam masa yang sama tidak tiris langsung walaupun lubang jarum. ini menyebabkan bangunan pkr turut disita kerana kolid begitu berhati hati dalam berbelanja duit rakyat. ini tidak disenangi oleh sebahagian anggota party, dana ke dalam aktiviti party perlu ada untuk menggerakkan organisasi. organisasi akan pincang dan mudah rebah jika kekurangan dana.

setiap hari wakil rakyat berhadapan dengan pelbagai masalah pengundi disetiap kawasan yang mereka wakili, dengan gaji yang ada tak mampu menyelesaikan masalah masalah pengundi yang sentiasa datang merayu dan meminta bantuan. tidak termasuk hal hal lain, kematian, orang sakit, sukaneka, majlis bersama rakyat, semua itu memerlukan dana, jika tiada dana, YB nampak tidak berfungsi, yb akan lari meninggalkan rakyat dan tidak sepeerti YB UUUUmno yang sentiasa kaya dan tidak pernah kedekut. jadi kolid berahim mesti kena faham persoalan politik sebegitu. tugas mentadbir bukan hanya terletak pada bahu dia seorang tapi wakil rakyat yang lain. tanpa wakil rakyat lain kolid berahim tidak akan menjadi mb.

Ulasan

  1. Gua sokong lu.... Memang TS Khalid bukannya ahli politik kerana beliau adalah seorang ahli korporat dan beliau bijak mentadbir negeri tetapi kerana ada yang dok gila jawatan MB maka mereka kucar-kacirkan pentadbiran dengan berbagai alasan agar orang melihat beliau seorang yang lemah. Isunya yang sebenar ialah beliau tidak berkompromi dalam memberi projek-projek kepada ahli politik yang tamak dan kroni-kroni mereka. Mereka anggap TS Khalid adalah penghalang besar dalam usaha mereka untuk memperkayakan diri sendiri kerana itulah TS Khalid menaikkan elaun kepada adun, exco dengan peruntukkan tahunan agar mereka terus memberi khidmat kepada rakyat. Kalau nak jadi ahli politik kena jadi hamba rakyat bukannya rakyat yang menjadi hamba. Tanya sama Azmin berapa jawatan yang beliau nak dan larat ker nak buat kerja dengan jawatan yang begitu banyak. Jika lihat kedudukannya sebagai adun dan mp pun dah tak terpikul tanggungjawab. Gua tenguk si Azmin nih memang tamak semua nak dibolotnya sedangkan ramai lagi adun-adun untuk jawatan ahli lembaga pengarah.

    BalasPadam
  2. nak buat mcmana bro, itulah politik, dikayuh ke tak kayuh kena jugak kayuh, yg tak kayuh kena tinggal. tapi kena kayuh jugak, lapor broo hahahahaha

    BalasPadam

Catat Ulasan