betulke boleh jimat 400 juta

Ketua setiaushaa negara malaysia yang naik merit sebab penyokong umno bangang berkata bahawa kerajaan malaysia akan jimat 400 juta hasil penjimatan yang dibuat oleh kerajaan umno bangang. dengan 11 penjimatan itu mampu menjimatkan 400 juta duit rakyat malayisa bermakna malaysia hanya perlu cari 33 cara menjimatkan duit rakyat untuk menjadikan semua 1.6 billion dan tiris sebanyak berbillion billion. ali hamsa ni sedar atau tidak bahawa ketirisan melebihi 60 billion setahun atau duk telan air ketum sampaikan tak sedar apa yg dia patut jimat dan yang tidak.

patutlah kerajaan malaysia menuju ke bangkrapan sebab adanya ketua setiausha negara yang bengong. jimat 400 juta tidak kemana walaupun angka itu amat menarik untuk pencacai umno mengulas kebijaksanaan tok najid memimpin malaysia. dengan segala kebodohan yang ada pada pm dan barisan kabinetnya, malaysia akan terus papa kedana dengan segala kenaikan barang. semua barang sudah naik harga walaupun hassan malek maharaja lawak terus dengan lawakingnya setiap masa.

penjawat awam berkongsi impak apa bendanya bukan beri kesan pun kepada ketua setiausaha negara yang memegang pelbagai jawatan di GLC kerajaan, menjadi board director mana syarikat lain. yang menanggung kesan adalah pegawai kecil ikan bilis yang hanya berhaji 3k sebulan dan mempunyai anak 9 atau 3 orang.  penjawat awam yang hanya berjawatan rendah yang terpaksa membayar segala benda yang mereka pakai dirumah.tiada elaun keraian tiada elaun tahuan tiada kad touch n go bila pergi kerja. tiada kad diskaun untuk makan minum.

Ulasan