tambang BAS anjal pulak dah - UMNO BANGANG SELAMANYA


MALAYSIA IN FUTURE - DONT WORRY BE HAPPY
kerajaan umno mengekalkan tradisi menyusahkan rakyat malaysia, selepas kenaikan harga minyak petrol kenaikan tarif letrik kenaikan seluar dalam, kenaikan baju dalam semua naik sekaligus untuk memudahkan maloan maloan pemimpin umno membaham dan melapah harta negara malaysia untuk kepentingan peribadi masing masing, bung sontar dari kenabatang mesti akan mempertahankan habisan kerajaan bangang ini. mana mana yang tak setuju dengan kenaikan harga barang dipersilakan keluar dari malaysia, pemimpin umno semakin hari semakin membebankan rakyat bukan menyenangkan rakyat malaysia.

SPAD akan menaikkan tambang bas sekolah dengan menggunakan perkataaan TAMBANG BAS ANJAL, aku ingat waktu sekolah je anjal macam plastik rupanya tambang bas pun anjal, pengerusi spad siapa tak kenal mid kalbar yang bengong. mungkin mid kalbar akan menggunakan sistem airasia tempah dulu sebelum naik, mungkin mana mana yang gagal menempah dalam talian akan dikenakan tambang yang lebih mahal dari harga biasa.  dan yang pasti TAMBANG AKAN NAIK itulah yang sebetulnya, umno dan penyokongnya mana suka perkataan turun, mesti perkataan naik digemari oleh pemimpin umno tolol dan bangang.

minyak masak, peralatan sekolah pun telah naik harga, biji benih pertanian, tayar basikal, sabun mandi, sabun debu, sabun tandas, semua benda sudah naik harga tapi lembu profesor kata rakyat malaysia belum lagi merasai tekanan sebenarnya. prof tak apalah selagi ada gaji dan akan pencen boleh lah makan selagi mana boleh, gaji ribu ribu, kalau gaji peon apakah mampu nak meneruskan hidup atau terus duk dalam hutan kerana makan ubi kayu yang juga naik harga. apa benda lagi yang pemimpin umno tolol akan buat untuk menaikkan lagi harga demi memenuhi kantung negara yang semakin kering dan memenuhkan kantung pemimpin umno sendiri. TUNGGULAH KENAIKAN MENGGILA BARANGAN KEPERLUAN ATAU APA SAJA SELAGI UMNO TERUS MEMERINTAH MALAYSIA.

Ulasan