kuatnya IMAM KHAIRY - salute woooooo

kalau membaca kenyataan akhbar KJ waahh hebat patutlah dia kan anak menantu PAK LA LA LA imam besar umno sewaktu waktu dahulu sebelum kena terajang dengan puak puak umno. KJ penah jadi raja tingkat 4 dulu sebelum dimalukan oleh tok jib dengan tidak melantik kj sebagai menteri walaupun ketua pemuda umno malaysia. setelah dapat jawatan menteri belia, akhirnya maruah kj naik lah sikit walaupun tak banyak seposen dua posen, dengan kenyataan panas mengenai sukan menaikkan saham LIBRA sikit sebanyak.

Dari Abu Sa‘id Al Khudri, ia berkata: “Rasululah bersabda: ‘Sungguh kalian akan mengikuti jejak umat-umat sebelum kalian, sejengkal demi sejengkal, sehingga kalau mereka masuk ke dalam lubang biawak, niscaya kalianpun akan masuk ke dalamnya.’ Mereka (para sahabat) bertanya: ‘Wahai Rasulullah, apakah kaum Yahudi dan Nasrani?’ Sabda beliau: “Siapa lagi.” (HR. Bukhari dan Muslim)
“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. ” [Al Baqarah 120] 
ayat ini jelas menunjukkan bahawa orang kafir tak akan senang hati dengan orang islam, dan akan cuba sedaya upaya menarik umat islam ke arah yang salah,  umat islam semudah petik jari pun boleh tergelincir akidahnya. bukan susah sangat nak tergelincir tapi zaman sekarang akidah sesuatu yang boleh diputar dimainkan sesuka hati je. ada blog yg buat cerita bersiri tentang gereja, suburkan fahaman gereja, paderi lebih hebat dari imam surau, islam tu menyusahkan. apakah dengan bercerita kebaikan gereja adalah satu promosi kepada ugama kristian? memang akan ada jawapan kerana semua benda mesti ada jawapan yang pasti,
seperti mana ada mangkuk jamban yang mempertikai hudud kelantan yang mana rotan jenis aapa pun menjadi persoalan, ketua kultus huanda jaya yang menjadi idola mangkuk kepala lutut turut mempertikaikan hudud yang kerajaan kelantan nak laksanakan. huanda jaya yang ketua kultus umno yang berjaya menyusup masuk ke dalam pkr akhirnya terdedah pekung busuk, tapi mangkuk jamban kepala lutut masih menafikan, kasihan kepada pengikut yg membaca dan berharap kehebatan mangkuk jamban kepala lutut.
 

Ulasan