malaysia tak perlukan ramai SB

kerja kerja sb biasa berkait rapat dengan umno, kalau yg kerja sb mesti marah kalau orang kata sb tidak diperlukan di malaysia, sebagaimana  menteri yang ramai tidak diperlukan oleh rakyat malaysia begitu jugak sb, kerja kerja sb biasa berkait rapat dengan umno, yang selalu dalam pakatan pembangkang adalah sb, jangan nak nafikan.. apakah sb hanya merisik untuk keselamatan negara, biasalah sb mesti marah kalau kerja kerja sb dikurangkan. sb dibayar gaji oleh duit rakyat, jadi dia kena berkhidmat untuk rakyat, siapa yang menguasai sb parlimen? atau dikalangan pemimpin umno atau menteri keselamatan dalam negeri? siapa menteri keselamatan negeri ketua pembangkang ke? hehehehe soalan soalan begini tak perlu nak dijawab semua menjurus kepada tunduk dan patuh kepada umno.

kalau boleh sb hanya perlu untuk waktu tertentu sahaja, tugas sb sepatutnya untuk digunakan demi keselamatan negara, bukannya berkhidmat untuk umno, jika jawatan jawatan sb dikurangkan bermakna wang dibayar gaji untuk mereka boleh di wujudkan jawatan lain yang lebih penting kepada negara dan tidak membazirkan wang negara, tidak ada kepentingan sangat kepada negara walaupun sejuta sb di adakan, rakyat mymmar, india, afrika selatan, geng geng bung karno boleh lari berasap selepas membunuh, boleh bergaya dengan senjata api tanpa perlu takut, risikan yang tidak berkesan sampai sekarang.

mulai bajet 2014, jawatan jawatan sb hendaklah dikurang dengan seberapa segera, yang mana sudah lama berkhidmat dipencenkan. tidak ada fakta mengatakan bahawa ramai sb negara akan selamat, di terengganu pun sudah ada kes rampasan kereta buta buta, semakin banyak jenayah berlaku, tidak ada fakta yang menyokong bahawa sb boleh menyelamatkan negara. sb diwujudkan oleh british untuk berkawan dengan melayu dan membolehkan british mengekalkan kekuasaaannya di tanah melayu, yg mana ada sifat membangkang akan disumbat dalam penjara, sama sepeerti sekarang, ia hanyalah peninggalan penjajah ke minda orang melayu, hidup dalam parti parti politik demi menjamin kekuasaan umno terus didalam malaysia.

Ulasan

  1. wa dpt sms dr sb .... pas kena kerja kuat utk dominan dlm pakatan ... kahkahkah ... yg lain tak yah kerja kuat, bole relax tgk org pas pasang bendera tgh panas walopun dia yg nak btanding kat situ

    BalasPadam
  2. wa dapat sms jugak, adun pkr bukan ahli pkr rupanya wakakakkakaa, parti pas party tahaluf siasi, kena tunduk sujud rukuk lah pada parti lain, maloan tua mesti tak suka

    BalasPadam

Catat Ulasan