edisi sanggah - kalaulah semudah petik jari pilih pemimpin

samad gul
tulisan exco pemuda pas johor dalam malaysiakini, ada yang setuju gila babi dengan tulisan itu, setuju sebagaimana mujahid rawa suruh pemimpin pas berkempen dalam muktamar, tapi aku heran satu benda je kenapa dia tak kedepan, banyak takut takut dari berani, seberani dia menulis pas menuju pas baru. elemen elemen dalam pas perlu dibuang dan apa yang difahami oleh mujahid bahawa pemimpin pas ini bukan rakyat malaysia, tak semestinya tak bernyanyi lagu negaraku ia tak bangga menjadi rakyat malaysia, untuk apa berjuang selama ini selain menyelamatkan islam dan negara malaysia. bodoh ke bangang mamat ni, kata hebat tapi bila tengok ucapan dia macam cikgu pencen je. mungkin mujahid akan berkempen habis habisan dalam muktamar ini kalau dia beranilah, kalau tak dia seperti speaker buruk belakang pokok kelapa kehabisan bateri.

nak pilih pemimpin party atau imam kita solat jugak apakah kalau bacaan fatihah tak betul boleh ke kita berimankan orang tu, suara pelat gila babi apakah boleh kita berimamkan orang tu. apakah kita nak benarkan orang lain yang tentukan pemimpin party pas, gila ke bangang manusia ni, boleh ke rumahtangga kita dilayari dibentuk oleh orang lain, sebagai suami boleh ke orang lain ajar kita macamana nak urus tadbir rumahtangga kita. boleh kah? bini mung pakai tudung labuh dah tapi tak nampak style suruh dia stylo sikit apakah kita nak ikut? bodoh lah kalau ikut. kita tentukan pemimpin dalam party bukan orang luar, yang luar berhak beri pandangan dan tidak berhak memilih.

orang yang bukan ahli party bukan boleh menguruskan party sekadar berlakon sokong pun kita boleh tahu ke hati seseorang, kalau orang nak merosakkan party apakah kita pun terima bulat bulat sebab apa sebab muktamar bukan lagi pasal rumahtangga. orang yang ada dalam party adalah yang telah setuju terima apa yang berlaku, susah senang bersama. party sosialis pun tak terima ahli party lain untuk membentuk party sosialis, bodoh dan banganglah mamat ni termasuk yang menyokongnya. kalau umno suruh shake apakah kita akan coconut shake, atau gangnam style. jangan jadi bodoh sangatlah. politik islam akan ditentukan oleh orang islam, tidak bermakna boleh lacurkan semua benda sebab nak dapatkan sokongan.  apakah kerana sokongan kita pun boleh halalkan apa yang haram, haruskan mana yang haram. nak menang nak dapat kan sokongan kena berubah tapi apakah acuan yang perlu dipilih, acuan sosialis atau acuan islam, acuan dekat dengan islam.

kalau kita kata tok guru fadhil noor hebat digeruni lawan dan kawan, sejarah memang begitu, jika mati barulah dikenang, dulu siapa pun tak pandang tok guru fadhil noor, jangan lups semua sejarah, bagaimana nuar berahim mencerca pas dalam parlimen, mencerca pembangkang, bodoh kalau lupa. tok guru fadhil memang hebat tapi kedah tetap dibawah umno semasa hayat dia. jadi jangan kerana nak nampak presiden sekarang lemah diadakan standard bangang. nizar hebat diperak tapi masih tak menang jugak, betullah dia pemimpin hebat tapi belum berjaya memindahkan kekalahan kepada kemenangan, kalau pr menang dia adalah mb walaupun dia bukan pesuruhjaya, mesti puak puak bangang kata nizar bukan ketua hahhaaha. tok guru haji hadi tak setuju sosialis dan tok guru nik aziz pun tak setuju sosialis, jadi jangan lupa kepada makhluk bangang. walaupun pengasas pas sosialis pun dia tak tubuh party sosialis, jangan lupa wahai manusia bangang.

Saksikan ya Allah bahawa saya telah memberi nasihat dan teguran ikhlas kepada pimpinan saya dan jugak semua manusia  hahhaaha.. ayat wajid ni lu apa tahuuu kui kui kui -

Ulasan

Catat Ulasan