edisi penerangan - AKU KASIHAN DENGAN PENCACAI DAN BARUA BARUA

IDEA YANG BERCAMBAH
UNTUK kesekian kali aku cukup sedih dan kasihan dengan pencacai pencacai dan barua barua penjilat blogger blogger bengong. apa yang mereka baca dalam blog pencacai sleeper umno dalam pas dan pembangkang. otak tak berkembang kerana terlalu tepu dengan tulisan berbentuk fitnah dan persepsi bodoh dan bangang. pencacai dan barua akan menggunakan pelbagai cara pelbagai nama untuk membodohkan orang lain, orang yang sama mempunyai ratus ratus id beribu id tipu untuk mengomen dan menghantar anjing belaan untuk menyalak. untuk aku, aku suka sebab aku suka pelengkong anjing ni dengan batu kayu besi atau dengan selipar jepun kakkakaaa.

aku suka orang komen berikan fakta bukannya auta, nick name bewokair, mula mula dia cakap dia tak tahu lama lama dia tahu beratus ribu habis sebab nak memilikkan tanah rizab dikelantan, beratus ribu K habis tanah tak dapat, tanah nama orang lain nama pemunya orang lain, macam laah aku tak tahu, dari sistem manual kepada sistem tanah E TANAH yang dibangunkan oleh kerajaan persekutuan aku tahu, KTN (KANUN TANAH NEGARA) BEBERAPA SEKSYEN DAN DIPINDA AKTA TANAH NEGARA BERAPA KALI DIPINDA)  APAKAH nak beritahu aku tentang proses tanah ini, berapa lama tanah yang nak dilupuskan dari sejarah, berapa banyak tanah orang melayu tergadai dengan permainan politik, ditukar status dari hak milik melayu kepada free  land. malay rezab land,

sistem econsent di terengganu, sistem sptb yang digabungkan, sistem percukaian tanah yang akan diselaraskan untuk kutipan cukai tanah, diseragamkan kesemua sekali. dengan hanya persepsi bacaan dari blogg yang merasakan agency dia terhebat terulung di dalam negara, belum tentu faham erti tanah dan galian, erti penguasaan tanah dari milikan, penguasaan kuasa delegate kuasa. urusan pertukaran hakmilik tanah semua boleh dibaca bukan mendengar penerangan dari satu pihak yang ambik kesempatan dari kebodohan orang lain.

untuk berbincang dan mengeluarkan kenyataan tentang tanah kena baca dulu KANUN TANAH NEGARA cakap apa, semua tanah kat malaysia terkandung dalam ini, sebijak mana pun kanun tanah negara ini ia tetap lompang dan lompang ni digunakan untuk membolehkan semua tergadai, macamalah aku tak tahu, bagaimana tanah rizab melayu dengan mudah digadaikan, dilupuskan kepentingan hak, jika mempunyai bukti penipuan why tiada report sprm, aku yakin dan percaya bahawa ini semua auta dan fitnah, jika seorang tu merasakan diri dia betul buat report sprm tentang kepincangan dalam kerajaan negeri kelantan pasti sprm akan seperti kilat atau menggunakan kelajuan angin untuk sampai ke pejabat menteri besar dan pejabat dalam kuasa kerajaan kelantan.

bagaimana tanah kelantan di lojing gua musang kuala krai, jeli, dikatakan digadai di musnahkan oleh kerajaan kelantan, bagaimana pencemaran alam sekitar dibuat, penebangan balak secara berleluasa, permainan politik dalam kelantan, lu orang ingat hanya blogger kelantan yang duk birai husam musa tahu semua ke apa yang exco duk meeting, walaupun husam musa sms masa mesyuarat exco. walaupun blogger ikut husam musa dalam delegasi ekonomi, ada lagi yang mereka tak tahu. belum lagi pendedahan lain, bagaimana perjumpaan lain untuk mencari sumber ekonomi, bukan hanya husam muse aje yang bekerja yang lain jugak bekerja. husam muse orang baik tapi dibirai dia ada manusia yang celaka yang sentiasa mencari jalan untuk memusnahkan pas dan husam muse.

percaturan blogger, operasi makan malam, operasi salakan anjing, perbincangan antara kedai makan nasik kerabu, perbincangan di kedai nasik kukus tepi bazaar buluh kubu, upacara tolak bala, upacara mandi, kemanakah perginya kereta rosak yang selalu ada di tepi bangunan kerajaan pas, bagaimana operasi johnson yang menggunakan pekerja pekerja dalaman kerajaan. agency bukan tuhan dan bukan mahadewa boleh tahu kesemua benda dalam satu masa, pengenalan orang agency yang menggunakan blue ribbon, diaturkan semua spy dan perisik dalam jabatan dalam organisasi dalam perhubungan komunikasi satu hala, penyerahan email melalui kaunter eppress, kaunter biro, perjumpaan di jpn, apakah semua itu bukan ke arah satu iaitu menjahanamkan pas. end le dulu aku nak gi jual jeruk wakakaaka

Ulasan