apakah MAZA akan jadi calon BN????

asri bekas mufti perlis, yang selalu memberikan pandangan moderate. ramai yang setuju dan ramai yang tak setuju dengan dia. aku berdiri dibalik banyak tidak setuju dengan pandangan dia. asri terlalu laju memberikan pandangan dia sampaikan dia kadangkala terlepas pandang apa yang sepatutnya dia cakap dan apa yang dia perlu rujuk sebelum bercakap. kadangkala pandangan dia lebih kurang dengan pandangan adukatakguna yang merasa dirinya hebat.

setelah didebat diperkatakan calon bagi pakatan rakyat, asri melakukan uturn selepas berjumpa dengan pm tok jib. apakah benar janji nuar berahim kepada asri yang akan memberikan jawatan tkm kepada asri jika pakatan rakyat kembali berkuasa di penang. janji janji kebendaan oleh nuar berahim kepada asri nampaknya belum mampu menggugat apa yang dijanjikan oleh pm. apakah tidak benar pm juga berjanji lebih dari apa yang dijanjikan oleh nuar berahim.

apakah mustahil asri akan jadi calon untuk barisan nasional? tidak mustahil, nuar berahim yang dulu dicanang akan menjadi pemimpin pas akhirnya terjun ke dalam umno. setelah berada di dalam umno, nuar berahim berada di barisan depan gerombolan celaka menentang islam.  dan tidak mustahil asri pun boleh terjun masuk kawah umno jika janji yang diberikan oleh pm lebih banyak dan tahan lebih lama. percaturan politik yang hebat berdasarkan cash money, more power, more nego.

mungkin ini akan menjadi kejutan terbesar kepada politik negara. dan tidak mustahil akan berlaku. walaupun pendirian asri lebih memihak kepada pembangkang tapi tidak mustahil asri lebih cenderung untuk mewakili umno dalam pru ke 13 ini. sikap berdolak dalik asri dikesan selepas mengadakan pertemuan dengan pm. penasihat dikiri dan kanan tidak mustahil memainkan peranan hebat menentukan kemana arahnya asri. perlantikan asri sebagai mufti perlis kalau tidak cenderung kuat pada umno tidak akan dilantik ke jawatan tersebut, semoga ada yang tidak tertipu dengan permainan dan helah hebat begini.

Ulasan