30 april 2013 hari kiamat

nampaknya hayat parlimen hanya tinggal sebulan sehari. dari 28 april kepada 30 april. spr memberi nyawa tambahan atau tambahan waktu kepada barisan nasional untuk memerintah malaysia. spr sudah meminda tarikh dan  mungkin ada undang undang baru yang akan dipinda dalam masa sebulan ini. mungkin spr boleh memanjangkan tempoh yang boleh kepada barisan nasional untuk terus memerintah.

dari 60 hari mungkin sampai kepada 120 hari boleh ditunggu oleh spr untuk melaksanakan tugas tugas menjalankan pilihanraya. yang pasti apa saja boleh berlaku dalam masa 31 hari ini. spr boleh meminda apa saja undang undang yang membolehkan umno haramjadah terus berkuasa. kita lihat bagaimana spr akan terus membuat kenyataan bangang dan tolol mereka sepanjang 31 hari ini. pelbagai akta akan diketengahkan oleh SPR.


demi menjaga periuk nasik, ahli ahli SPR akan bermati matian mempertahankan keadaan sekarang kerana Ahli Ahli SPR akan hilang jawatan jika pakatan rakyat memerintah malaysia. wan ahmad bengong boleh meletakkan jawatan dengan secepat kilat termasuk dengan pengerusinya sekali. Ahli ahli spr yang dilantik boleh berkira kira jika kerajaan pusat jatuh ke tangan pakatan rakyat. samada melakukan U Turn atau teruskan apa yang mereka percaya. dan aku sendiri yakin pengerusi timb pengerusi dan ahli ahli akan melakukan U Turn bersama drift atau speeding sekali.

Dun Nogori sudah terbubar. mat assan masih lagi menjawab jawatan MB. dengan sekali exco bongok dia. dengan muka tak ada malu mat assan masih mengaku dia adalah MB nogori walaupun kerajaan sudah diharamkan.apa langkah spr untuk mewujudkan kerajaan sementara bukan membiarkan mat assan terus duduk dikerusi MB walaupun dia tidak layak lagi. apakah parlimen malaysia akan tergantung juga tanpa pilihanraya. APA YANG PASTI UMNO BOLEH BUAT APA SAJA. Contoh terbaik adalah di PERAK,

Ulasan