pertahankan batas iman dan kufur

tok guru haji hadi mempertahankan apa yang dikatakan sejak 32 tahun yang lalu di banggol peradong, apakah jakim akan terus jakun sebagaimana biasa, apakah jawapan yang akan diberikan, apakah jawapan setaraf dengan jawapan mashitoh yang menghalalkan salam antara pompuan dan lelaki.

bagi aku, tok guru haji tidak ada kesilapan dalam melontarkan perkataan yang dikatakan amanat haji hadi, tv3 suku telah berbahas panjang lebar dibawak masuk ularmamak ulamrmamak seperti bekas igp rahim zulmat dan usop zulmat,

batas iman dan kufur mesti dipertahankan walaupun kekurangan undi seperti didakwa oleh blogger bangang. amanat tok guru kena tarik balik sebab akan menyebabkan undi akan berkurangan, pentingnya undi sampaikan jadi kafir pun tak apa.

umno akan terus mempermainkn isu ini sampai bila selagi mereka memerintah, apakah dihalalkan mempertahankan batas iman dan kufur demi meraih undi? kalau yang nak undi silalah halalkan proses itu, yang tidak mahu menjawab depan allah sila mengharamkan mendapat undi dengan cara menghalalkan cara.

tok guru telah mencabar jakim, dan menteri peneranga yang bahalol menjawab, jamil khir hanya menyalak sekali je. apakah habis sudah buah silat umno untuk memastikan orang islam dimalaysia terus hanyut ke arah maksiat. umno akan mencari berjuta alasan untuk memastikan tok guru tak dapat memberikan penerangan.

mungkin ada yang beranggapan tak perlu sangat pertahankan kata kata ini, mungkin yang jumud bahalol dan bangang seperti blogger yang datang bersama melanggar tok guru dulu, blogger yang berlagak hebat kononnya dilindungi oleh bukit aman, tapi sampai sekarang kes blogger kena sekeh tak settle lagi. cakap ajelah macam anjing, kuat menyalak tapi tak ada guna sesen pun.

Ulasan