isu isu utk tahun 2013

usaha usaha terakhir umno untuk menjamin kedudukan mereka sebagai peneraju negara nampaknya mengitar semula isu isu lapuk. pakar pakar strategies umno mungkin masih bermimpi sebagaimana malaya belum merdeka. siapakan disebalik pakar pakar strategies yang nampaknya semakin hilang taring dan bisa. dengan segala keupayaan dan kekuatan, umno dan para strategies kehilangan magic untuk menghadapi pilihanraya yang bakal berlaku tahun ini.

isu isu kitar semula cuba dimainkan kembali, pemimpin sampah pas yang dibuang diguna kembali untuk menghangatkan isu isu yang sudah lapuk dan tidak ada guna kepada umno langsung. mungkin zaman kebangangan zainudin maidin sudah berlalu, idea zainudin maidin telah berlalu, rakyat semakin cerdik untuk ditipu oleh media pencacai.

amanat haji hadi, isu tabung wang memali, kerajaan kelantan memberi tanah kepada dap, isu isu ini sudah terjawab lama dan umno cuba membawa kembali isu ini. amanat haji hadi telah terjawab lama dan tok guru telah mencabar pemimpin umno, mufti pasir berdengung yg bangang dan rais yatim yang hebat pada awalnya akhirnya jadi belebat.dibungkus dan dipenyek penyek dalam daun pisang. amanat haji hadi di akhiri dengan penerangan oleh 3 ekor mangkuk di tv3.

nakahie dan zainon antara pemimpin sampah pas yang cuba di tolok ke depan untuk memastikan isu isu mengenai memali dan amanat haji hadi terus relevan di masa ini. nakaie dipecat dari menjadi yang dipertua yadim terpaksa mencari sumber baru untuk tembolok.  cikgu pencen sudah kehilangan topi penyek pun duk menyibuk dalam suratkhabar pencacai umno.

apakah kekurangan dana pilihanraya menyebabkan paakar pakar strategi umno kehilangan idea sebab biasa wang akan menjana kreatif idea idea celaka umno untuk menang pilihanraya umum. tanpa wang otak otak umno jadi mendung dan redup. jadi bangang dan tolol.  idea idea jahat dan celaka umno telah dapat dibaca dikesan dan dihidu lebih awal sebelum mereka bertindak lebih jauh. keadaan ini menyebabkan umno masih selangkah dibelakang. waktu ini biasa mereka sudah selangkah didepan.

umno haramajadah kali pertama dalam sejarah mereka terpaksa berdepan dengan pelbagai isu yang memalukan dan memualkan. terlalu banyak kejahatan dan kebobrokan mereka didedahkan setiap hari. umno hari ini terpaksa menghabiskan masa untuk menutup kebocoran kelemahan mereka dan kerana itu tok jib tak mampu untuk mengumumkan pilihanraya dalam masa yang terdekat. selesai satu isu datang lagi isu lain. isu yang diselesaikan pun masih membara dan bara akan menjadi api dan boleh membakar umno bila bila masa saja.

umno sudah tiada kekuatan lagi untuk berhadapan dengan pembangkang. kekuatan mereka lumpuh sama sekali yang tinggal hanya kekejaman dan kejahatan. pelbagai akta akan digunakan untuk menutup kejahatan mereka. selagi kuasa ada mereka akan gunakan sepenuhnya untuk memastikan mereka menang pru kali ini. itu lah senjata terakhir. apakah akta darurat akan digunakan untuk memastikan mereka kekal berkuasa tanpa perlu mengjalani proses pengundian.

Ulasan