tabung di MALAYSIA

tabung dh bocoq
dimalaysia aku rasa banyak ada tabungan wang yang boleh diperah dan digunakan sepenuhnya oleh umno haramjadah. tabung wang yang bernilai berbillion ringgit malaysia yang mana tidak terdapat dimana mana negara diseluruh dunia.

malaysia mempunyai tabung HAJI, berbillion ringgit duit orang islam terkumpul disini. berbillion untung dikaut oleh Tabung HAJI. tapi yang aku musykilkan adalah bagaimana tabung HAJI cakap banyak dah subsidi diberikan kepada pilgrim yang menunaikan haji ke mekah. betapa celakanya orang yang mengendalikan tabung HAJI. duit orang islam sepatutnya digunakan untuk mengurangkan kos mengerjakan HAJI tapi seolah olah mereka melukut dan melutut untuk menggunakan duit keuntangan dari tabung yang untung bilion billion ringgit setahun.

Duit tabung KWSP, berapa banyak yang ada dalam simpanan kwsp. selagi bekerja disektor swasta bermakna selagi itulah kwsp akan memunggut duit ini tanpa sebarang dakwa dakwi. jika majikan terlewat bayar akan dikenakan denda dan duit denda bukan dimasukkan ke dalam akaun pekerja tapi ke dalam kocek kwsp. berbillion denda dikenakan kepada majikan. dan kwsp hanya tukang kutip wang pekerja dan berlagak sebagai tuan kepada duit itu. celaka sungguh cara kwsp mengutip caruman itu tanpa ada sekatan dan akta yang boleh digunakan.

Biro angkasa, satu tabung yang buat duit untung juta juta tanpa mengeluarkan sedikit peluh pun. yang menanggung adalah pekerja. pekerja kerajaan banyak menggunakan kaedah pembayaran ini. pekerja tidak ada share keuntungan langsung tapi Biro angkasa menjana wang dengan wang tanpa perlu bersusah payah untuk mencari pelanggan. mangkuk ayun pun biro angkasa.

Amanah saham nasional, pelbagai amanah saham yang diwujudkan oleh kerajaan untuk mengutip wang rakyat dengan segala benda dengan mudah. pemilikkan saham yang dijana oleh kerajaan setiap tahun memberikan wang yang dikumpulkan dan mendapat untung tanpa perlu bersakit sedikit pun. pelabur hanya mendapat sedikit imbuhan dan laba. dengan senang hati saham saham ini collect money dari rakyat tanpa bersusah payah.

banyak lagi yang aku belum sentuh. betapa kayanya negara malaysia ini. sistem diseluruh dunia belum mampu dapat menandingi urus tabung ini. tapi semua itu menjadi lubuk emas kepada kerajaan umno haramjadah untuk terus berkuasa dan menipu rakyat malaysia.

Ulasan

Catat Ulasan