semalam yang pijar

3 tokoh anak terengganu menyerah borang kemasukkan menjadi ahli PAS. salah seorang adalah KU DUKA hope janganlah dia berduka lagi hahhaa .. ku duka pernah menjadi ADUN Tanggol sebelum nama ditukar kepada nama AJIL. kemenangan Ku DUKA dalam pilihanraya umum itu telah di heret ke mahkamah. akhir nya KUDUKA benar benar berduka.

aku harap kemasukkan ini bukan mengharapkan apa yang akan diberikan bila PAS memerintah terengganu nanti jika di takdirkan menang diterengganu. aku berharap KU DUKA bukan mengharapkan menjadi adun baru di DUN AJIL yang diwakili rosol tanpa wahyu.

kemenangan ku duka di tanggul membuka era baru politik di terengganu. dun tanggul yang dikatakan kebal dari pembangkang akhirnya tumbang menyembah bumi. percaturan yang hebat menyebabkan umno kalah ditanggul. hubungan istana dengan rakyat berlangsung dengan baik waktu itu.

kemasukkan ku duka hanya menambah sengat di bahagian hulu terengganu tapi diharapkan jangan membawa satu malapetaka yang tidak elok dalam pembangkang. dalam suasana yang kelam kelibut sekarang umno terengganu hampir mintak nyawa.

mat said akan pastikan deris natang tumbang dijertih dan deris natang akan memastikan mat said celaka tumbang di kubu kuatnya DUN KIJAL. percaturan ke dua dua orang kuat umno berlaku tanpa was was. deris jusoh telah melebarkan kekuasaaannya dalam umno pusat.

deris jusoh melanyak geng mat said tanpa kasihan. dan mat said juga telah mencantas semua adun umno peninggalan deris natang. suasana yang panas terus berlangsung. banyak calon kedua dua pemimpin umno sedang melobi dan sedang mara secara ganas untuk menindakkan mana mana calon pilihan.

Ulasan