artikel menyakit hati - berniaga cara bijaksana

bawak money nk buying
siapa yang berniaga akan berhadapan dengan segala permasalahan nak mencari pasaran. pasaran yang dikatakan dikawal dan dikawal selia oleh kerajaan yang ada hari ini adalah pasaran bangang. kerajaan umno menutup segala jenis pasaran yang ada. jika menguntungkan kroni pasti akan dibuka seluas luasnya.

malaysia adalah satu pasaran yang mewah dan sesiapa yang berjaya berfikir dan mengambil peluang pasti akan meraih keuntungan. pasaran malaysia amat luas kerana penduduknya yang mempunyai kuasa membeli walaupun dah semakin merosot.

aku mengambil kisah pasaraya maidin yang mana boleh hidup diseluruh malaysia kecuali di johor bharu mampus kerana boikot yang dibuat oleh kaum cina. pasaraya maidin berjaya menipu kerajaan malaysia dalam membekalkan barangan yang berkualiti amat amat rendah dan memperolehi keuntungan yang besar.

kebijaksanaan pasaraya maidin menukar cara berniaga. contoh yang paling bangang dan berjaya menipu pembeli dengan bijak sana adalah penjualan GULA. di maidin harga gula adalah rendah mengikut perkiraan orang yang tak bijak meneliti penipuan maidin. Di pasaraya maidin GULA dijual adalah 1(satu) pek bukannya satu KILO, sebab tu harga dia lebih murah dari harga kedai runcit dikampung. 

cara licik maidin ini berjaya menarik ratusan juta rm ke account syarikatnya. sampai saat masa ini berapa kerat manusia rakyat malaysia sedar akan kehebatan pasaraya maidin mengutip wang rakyat malaysia tanpa perlu bersusah payah. pasaraya maidin berjaya menerapkan slogan yang murah adalah pasaraya maidin.

banyak lagi strategi mengena yang dibuat oleh pasaraya pasaraya besar yang mengaburi mata rakyat malaysia. dan pratikalnya sudah dibuat. dan apa yang tidak nampak dimata rakyat akan terus digunakan dan yang berfikir hanya segelintir saja. permainan licik ini akan diteruskan lagi.

Ulasan