analisa biasa

dah lama aku tak update rupanya, banyak benda berlaku ditanahair rupanya, chua soi lek yang terus terang menghina islam, haram jadah chua soilek. tak ada yang berani menegur pun. perkosa terus memperkosa islam. berahim ali, zul nordin, mat ezam, nampaknya semua diam membisu bila islam dihina oleh rakyat malaysia sendiri. apa bezanya soi lek dengan mangkuk pembuat filem yang mendapat bantahan antarabangsa.

semua umno diam menyepi, senyap sunyi, inilah yang dikatakan perjuang islam. mursidul am TIBAI pun dah kena tibai kot sampai sunyi sepi. 1.2 juta hilang pekerjaan jika hukum islam dilaksanakan. semua nampaknya bersetuju dengan si celaka ini. chua soi lek kalau menang mesti akan menghalalkan filem porno dan filem pertama adalah lakonannya sendiri. ini tidak akan mustahil jika umno dan barisan nasional terus memerintah.

mediaperak.com telah digam oleh skmm. nampaknya skmm bertindak agresif dengan mediaperak.com. yang pasti media perak.com menjunjung kebebasan bersuara, kiri kanan tibai, yang penting adalah keadilan dan kesaksamaan. apakah mediaperak.com tidak mendapat dana dari luar sebagaimana malaysiakini. mungkin akan berlaku siasatan jika mediaperak.com akan terus memperjuangkan kebebasan bersuara. aku simpati dengan mediaperak.com. demi perjuangan keadilan dan kebebasan bersuara mediaperak.com perlu hidup sepertimana tranungkite.net.

pilihanraya umum masih jauh dalam jangkauan. selagi ada masa, selagi itu, umno akan kaut dan punggah semua khazanah negara. kantung negara sudah kering, tidak ada bayaran untuk kontraktor sekarang, jika ada pilihanraya aku yakin umno akan terlungkup. kontraktor sudah mengamuk. yang makan banyak adalah pemimpin, kontraktor tak ada lagi makanan tapi disuruh menyumbang jugak. pasti ada yang akan mengamuk kali ini. dan yang pasti pilihanrya umum tak akan berlaku jika masalah bayaran belum dapat diselesaikan.

Ulasan