artikel menyakit hati - pilihanraya berasingan

aku masih mahu bercerita pasal pilihanraya. yang nak berdemo sila datang berdemo jumaat ini depan kedutaan amarikana. kita kena ubah parti yang memerintah. parti yang ada sudah usang dan perlu diganti baru. sejarah yang dihitamkan hendaklah dipulihkan. sejarah baru hendaklah dicipta. bagi aku demo dgn umno ni buang masa je. umno dari dulu sampai saat ni mana suka sangat dengan islam.

apakah penting pilihanraya berasingan, ada jaminan bahawa data pemilih akan dibersihkan. jika diadakan berasingan ke tidak apakah boleh dijamin ia akan bersih sehingga menciutkan. kalau ikut kata reform data tu kalau sama tak ada masalah. tu cakap bangang bodoh melampau. datang demo bersih tapi tak tahu apa makna pun bersih. badigol punya makhluk.

kalau pilihanraya bersama apakah data lain akan digunakan. aku tak nampak dimana rasional pilihanraya berlainan dari dun dan mp. yang aku nampak selangor seperti ada agenda lain. agenda bermegah dengan kekuatan pkr. itu aje yg aku nampak. nanti ada pencacai datang bagi komen kikikiki. peduli apa aku ada aku kisah.

tengok kepada keadaan umno sekarang mereka hanya menunggu jentera pembangkang sudah hilang mood kepada pilihanraya, habis tenaga digunakan untuk tujuan lain. proses ini nampaknya ditunggu oleh umno. jika pembangkang berada dalam keadaan siap siaga seperti sekarang umno tak akan buat pilihanraya.

data data pemilih adalah satu benda yang paling senang di eksploitasi, pelbagai kaedah digunakan. buku hardcopy apakah kita akan perasaan jika data no ic adalah sama digunakan diberlainan tempat. siapa yang nak key in data dari seluruh negara ke dalam sistem yg pembangkang ada. pembangkang sendiri bergantung kepada data SPR.

ada gerak kerja ke untuk key in balik hard copy ke dalam sistem computer pembangkang? tak ada tak cukup tenaga lah. lemah tenaga batin. yang gagah bercakap ramai. yang menimbulkan persepsi buruk tu paling ramai. pemimpin kena buat macam ni, kita duk saja tengok untuk tibai je. yang hebat lepak digeraja lagi hebat. hahaahaa 

Ulasan