taliban rusila merayau di negeri reform kuat

selepas putrajaya terus ke perak, tak poie ke nogori tak cukup satu nak jadi sepuluh. aku pergi ke negeri yang dikatakan reform kuat. dari bawah longkang sampai ke atas peringkat tertinggi pas semua kuat, samada kuat fitnah dan juga kuat kelentong.

blogger hebat ramai macam ada disini, dulu negeri ni pembangkang punya tapi nuar berahim dah gadai ke umno sebagai pertukaran untuk mempertahankan selangor. perjanjian pangkor perjanjian syaitan pernah berlaku disini, sidang bawah pokok pun pernah berlaku. mb penah dilucutkan disini dengan menggunakan segala kehebatan tipu daya. dengan kuasa wang boleh membeli siapa saja disini. tak ada maruah yang tak boleh dibeli disini. buktinya 3 ekor dibeli dengan harga murah.

negeri ini cukup kuat dengan reform dan menentang apa saja slogan dari mana negeri terutama terengganu. maklumlah mb dari pas bukan senang tu, pas terengganu pun tak boleh jadi mb. tapi perebutan jadi ketua kampung pun hebat disini sampaikan ada yang merajuk keluar parti jadi parti tupperware.

zoo tepeng night safari, lost world tambun, gunung lang, gua tempurung antara tempat tempat menarik di negeri reform, reform semua orang tak penting bagi mereka diri mereka saja yang penting. diberitakan bukit gantang umno akan menurunkan ptd anak jati kawasan bukit gantang. pelbagai program telah diatur disana setiap minggu.

dinegeri ini siapa pemimpin pas yang mempertahankan pas akan dibalun disepak terajang, jangan cuba membela mana mana pemimpin pas pasti akan diberi gelaran. hari ni ketua penerangan pas perak thaliban azli dilabelkan sebagai lembap kerana mempertahankan ustaz nasharudin.

yang suam suam panas di perak akan hanya dilihat yang lebih suka kepada dap dan pkr, yang senang hati dengan dap dan pkr akan dilihat sebagai pemimpin berkarisma, berdaya saing. mungkin pm pun dari perak. sokongan reform pada pas sangat relevan kerana tulisan mereka selama ini menaikkan undi pas di perak.

mediaperak.com akan memastikan mana mana pemimpin pas yang kurang mesra dgn pkr dan dap pasti kena libas. pemimpin pas yang bersuara lantang dan menentang dap akan dicantas. pelbagai fitnah akan dibuat, pelbagai persepsi akan diberikan. andaikata esok ustaz ahmad awang memberikan sokongan pada mana mana kumpulan yang tidak disenangi dengan suara reform pasti akan kena jua, sebagaimana nasharudin yang bertanding melawan hassan shukri adalah permainan pencacai.

Ulasan

  1. Apa tak habar nak datang Perak, gua pun rumah dekat ngan lost world tapi sekali pun tak penuh masuk pasal tak sesuai dengan pegangan gua.

    BalasPadam
  2. laa yeke bro, sblum tu eden nk tnya hang, hang ni puak mana, kalau puak reform tak boleh nanti mampus eden kena katok wakakkaa .. gurau je bro, eden merayau rayau mencari cari apa yang berlaku diseluruh malaysia. betulke padangan blog atau hanya sedap menulis je. semua pemimpin pas skarang liabiliti atau hanya fitnah. nanti aku dtg lagi aku khabor kt hang

    BalasPadam
  3. Gua memang dikelilingi puak reform tetapi gua menghormati pandangan mereka dan mereka juga menghormati pandangan gua yang dari dulu tidak sebulu dengan mereka.

    BalasPadam
  4. bahaya tu bro nanti kena katok mampus le hang wakkakaa .. free country free man so apa susahnya. ada titik yang sama, ada yang akan terus linear di atas garisan selari tak akan bersambung sampai bila bila. itu tak boleh nak lari hahhaha ..

    BalasPadam

Catat Ulasan