manusia jahil mengaku hebat

kalau nak menyakinkan sejahil bukan senang seperti makan kuih koci, nak yakin si bebal lagi le susah, kalau nak yakin si bangang perit sangat rasanya. yang bangang mengaku bukan bangang lagi susah nak yakin apa apa.

islam ialah tunduk dan percaya, tapi kalau kita tak tunduk dan patuh apakah itu tanda islam, banyak tanda tanya banyak persoalan, apakah tanda kita bukan jahil bila terlalu banyak bertanya benda yang bangang.

kenyataan yang paling berat di bubuh adalah " orang yang bangang saja akan menerima tanpa banyak soal" apakah bila abu bakar alsiddiq membenarkan apa saja kata nabi tanpa persoalan adalah termasuk dalam orang bangang. mesti lepas ini ada yang tolong korner, tu sahabat bukan kita

jahil ini akan kekal selamanya samada sebelum atau selepas kedatangan islam, yang pasti jahil akan terus kekal di atas muka bumi ini. cuma jahil yang jahat atau jahil yang mencari kebenaran, kalau yang jahil jahat akan terus menerus mencari salah silap bukan membetulkan apa yang ada tapi tetap membunuh apa yang baru nak bercambah.

Ulasan

  1. Ceh wah fzt, macam sedih je, Ada dapat berita baru ke

    BalasPadam
  2. berita terbaru nasha tak jadi kena pecat sebab tok guru nik aziz benci golongan celaka yang memutarbelit kenyataan dia. aku tumpang sedih dengan kumpulan celaka wakakakaa

    BalasPadam
  3. Maki celaya ish, fzt kurangla makan tu

    BalasPadam
  4. kumpulan celaka hari hari makan minum maki hahahaa aku like .. click like ag wakakak..

    BalasPadam

Catat Ulasan