umno haramjadah mengemis mandat

umno terengganu haramjadah dibawah ketuanya mat eid merayu dan mengemis simpati dari pengundi supaya mengekalkan mandat kepada umno haramjadah. rayuan dibuat lagi oleh ku tera yang diterajang oleh deris natang. ku tera mahu kerajaan umnoharamjadah sekarang dikekalkan kerana dah melakukan melebihi 300% dari apa yang perlu dilakukan oleh kerajaan. aku sendiri tak nampak apa benda yang dilakukan oleh kerajaan umno haramjadah sampai melebihi 300%. semua benda yang membazir memboros menibai membelasah duit dan harta rakyat adalah yang paling menepati kata kata ku tera. bukan menolong rakyat tapi memastikan rakyat terengganu terus menderita dibawah telunjuk umno haramjadah. pelbagai projek membazir dan membuang duit rakyat ke saku mereka. projek tanam anggur di kenyir yang jelas merugikan pitis rakyat tapi mat eid selamba bangang je menambah lagi peruntukan untuk membaik pulih penanaman anggur masam ciptaan mat eid.

projek kawasan bebas cukai di dalam tasik kenyir hanyut hampir 100 juta, tasik yang jauh beribu kilometer dari pelabuhan yang paling dekat gagal merealisasikan apa cita cita bangang umno haramjadah. idea tolol mat said diteruskan lagi dengan pembinaan bandar textile yang menjadi gajah kelabu asap dikijal. mengharapkan pelabur atau saudagar kain dari thailand akan datang menjual disini. dengan sistem jalanraya yang tidak sempurna bagaimanakah pelabur dan saudagar kain nak datang membawa dagangan mereka. lebuhraya pantai timur yang tidak siap siap adalah lambang kegagalan umno haramjadah memerintah terengganu. setiap kali gagal disiapkan tarikh baru akan diumumkan oleh kerajaan umno dengan bujek baru dengan penambahan kos yang berlipat kali ganda dari kos asal. lebuhraya yang sepatutnya lebar semakin mengecil dan akan menyebabkan kemalangan berlaku kerana ianya sempit.

kebodohan mat eid dalam memerintah terengganu adalah dengan membiarkan kerajaan pusat memakai duit royalti terengganu. sikap lembut mat eid begitu kerana ingin menjaga takhta yang makin hari makin reput. makin jauh dari pandangan. umno haramjadah terengganu sudah semakin gagal menjaga apa apa saja samada harta atau pitis rakyat terengganu. jika umno haramjadah diberi mandat lagi bermakna rakyat terengganu akan terus berhutang dan menderita. pelabur yang datang ingin melabur dihujani dengan pelbagai karenah birokrasi dan juga tangan bawah meja. bawah meja sapu projek tidak dapat dijalankan kerana bodoh dan bangangnya umno terengganu.banyak pelabur lari kerana menunggu terlalu lama untuk menyiapkan satu projek dan juga terpaksa menunggu kelulusan dari kerajaan bangang umno haramjadah. janji janji manis pilihanraya sudah banyak. semua pemimpin umnoharamjadah dah turun ke kampung. apa benda yang diminta oleh rakyat akan dipenuhi segera sampaikan mat eid boleh jadi pengurut tak rasmi. kasihan yang diurut terpaksa menahan sakit selepas kena urut dengan mat eid yang tidak tahu apa apa ilmu mengurut kecuali ilmi mengorat.

Ulasan