salam pencerahan

kalau buat kerja untuk pembangkang, susah perit jerih cacimaki papakedanan dan apa saja terpaksa ditelan, kebodohan perjuangan orang baru susah nak difahamkan kenapa pas sebagai pembangkang berjuang. kenapa pembangkang tak menang menang dalam perjuangan. pembangkang hanya pandai tadah duit mintak derma. pas parti parti mintak derma. pas parti ceramah, pas parti yang hanya pandai meminta minta. pas parti bercakap kosong, pas parti tidak strategi, pas berjuang menumpang nama, pas hanya pandai sembang kosong. orang baru yang pandai menulis bagaimana nak menang dalam pilihanraya, setakat sembang dalam internet semua orang boleh. boleh memberi pandangan bernas, tapi tak ada satu orang yang berani turun ke bawah dan mempraktikkan apa yang ditulis. bila baru nak bermula dah rasa kesakitan dah rasa kesusahan dah mula rasa pahit dah mula rasa macam macam, rasa pening kepala rasa mual rasa nak muntah. setakat cakap semua orang boleh. lebih lebih duduk aje depan pc taip apa yang nak diluahkan.

kenapa parti pas parti yang suka meminta sedekah, untuk pengetahuan blogger umnoworld parti yang meminta derma itulah yang berjuang dari dulu sampai sekarang menentang umno. susah senang hanya yang menjadi pembangkang akan tahu kesusahannya. kepayahan keperitan menjadi pembangkang. dari dulu pas menentang umno bukan macam orang umno yang hanya tahu mentankedarah duit rakyat, balun projek oleh yb, kenapa umnoworld tak mempertikaikan yb umno yang melumpuhkan ekonomi malaysia, umnoworld berkata pas menambah sengsara rakyat kerana mengutip derma. kalau perangai pemimpin pas macam perangai yb umno yang mengbalun duit rakyat mungkin pas tidak perlu mengutip derma dari rakyat, apakah umnoworld tahu bagaimana menjadi yb pembangkang dengan segala benda dianaktirikan, peruntukan wang dari negeri tidak ada, rakyat perlu dibantu bagaimana yb pas nak berfungsi dengan gaji tak sampai 5k sebulan, apakah umnoworld tahu ke bagaimana susahnya parti pas untuk membantu yb yb mereka dalam usaha membantu rakyat, duit derma yang dikutip digunakan untuk semua sekali bukan hanya membayar wang menjadi calon. betapa bangangnya umnoworld dalam mempertikaikan pas parti minta sedekah. umnoworld ingat pemimpin pas seluruh malaysia adalah bertaraf jutawan,

yb pembangkang bukan sesenang yb umno, yb umno boleh memberi duit kepada rakyat dengan hasil tibai duit dari projek, duit sogokan duit bawah meja. blogger umnoworld yang mempertikai kutipan derma lebuhraya kelantan begitu bangang dalam usaha membuktikan tindakan pas adalah salah. kerajaan pusat menyekat untuk membina lebuhraya, kerajaan kelantan tiada wang yang banyak dalam mentadbir dalam mengurus hal ehwal rakyat dengan hasil bumi yang tiada apakah lagi yang mampu dibuat. kutipan derma untuk membina lebuhraya dipertikaikan oleh umnoworld. umnoworld berkata cukai kenderaan telah dikutip oleh kerajaan ini bermakna kerajaan tidak perlu lagi mengutip derma. betapa bangang dan bodohnya umnoworld, siapa yang berkuasa di pusat kerajaan mana, apakah sama kerajaan pusat dan kelantan. berapa puluh tahun kerajaan sah kelantan dinafikan hak dalam hak federalisme. kenapa umnoworld tak mempertikaikan tol yang dikenakan oleh pemilik konsesi lebuhraya, semua orang dah  bayar roadtax tak payah lagi bayar tol, kenapa umnoworld tak berani menulis benda benda. kalau nak jilat umno pun pastikan untung jangan rugi dan nampak sangat betapa bangangnya umnoworld.

Ulasan