pas ganti umno vs asal bukan umno

slogan yang cipta oleh pas untuk menawan putrajaya akhirnya diperlekehkan oleh pemimpin no. 2 pas dan mengambil slogan asal bukan umno lebih baik dari slogan yang telah dipersetujui bersama sama. pas ganti umno dikatakan membawa imej buruk kerana risau pemimpin pas yang diangkat menjadi menteri atau apa saja akan membawa kelaku yang sama dengan pemimpin umno. slogan pas ganti umno mula menerima tamparan hebat selepas timb. presiden pas yang dikenali banyak membocoqkan rahsia pas kepada blogger dan orang yang terhutang budi kerana pernah pinjam duit nak pergi ceramah. menjadi hamba abdi dan hamba tebusan sepanjang hayat kerana terpaksa meminjam dan berlagak nak berbelanja orang lain makan minum walaupun papa kedana. slogan pas ganti umno dikatakan menimbulkan persepsi buruk kepada rakyat malaysia kerana umno dikenali parti yang teruk akan ditiru oleh pemimpin pas dan ngo ngo ada seperti asal bukan umno dikehendakki menjadi kuat kerana risau pemimpin baru yang menggantikan tempat yang lama akan lebih teruk dari yang pernah ada sekarang. oleh itu timb, presiden pas dengan senang hati lebih bersetuju menggunakan slogan asal bukan umno.

slogan asal bukan umno lebih nampak sosialis lebih nampak pragamatik dan lebih telus dalam usaha menggantikan umno. pemimpin pas selain timb.presiden pas tidak telus dalam mana mana  kepimpinanan, tidak berpijak dibumi nyata, tidak berintergriti selama ini, tidak amanah, tidak percaya kepada islam yang dianuti. pemimpin pas yang selama ini diajar diasuh dididik menjadi pemimpin yang lebih baik sudah menjadi mangsa belasahan timb preisiden pas yang merasakan dirinya lebih hebat dari sesiapa saja di dalam pas. ketokonhan kezuhudan tok guru nik aziz dipertikaikan oleh timb. presiden pas bila membuat ucapan kepada ngo ngo. parti rakyat malaysia beraliran sosialis lebih dekat dengan jiwa timb.presiden pas, slogan pas ganti umno cukup berbahaya kepada rakyat malaysia dan perlu ditentang habis habisan, slogan asal bukan umno lebih bersifat lemah lembut dan lebih dari segalanya. apa yang pas anjur dan bermusyawarah lebih keras dan lebih menakutkan. apakah yang pas ada setelah pemimpin no.2 memperlekehkan slogan yang pas bawa.

selama ini penarikbeca bukan membawa idea dia sendiri tapi membawa idea mat sabu. penarikbeca hanyalah tukang tulis apa yang mat sabu nak hentam pemimpin pas yang lain. target utama menjahanamkan ustaz nasharudin dulu juga dikatakan idea mat sabu, menghentam kepimpinan pas kedah dibawah ustaz azizan juga adalah agenda mat sabu. apakah mat sabu membawa kepimpinan umno dalam pas selepas menang menjadi timb.presiden pas. hasrat nak memperkasakan majlis syura adalah lebih kepada lidah biawak. mana mana pemimpin yang dikatakan nak berzina dengan umno menjadi target utama penarikbeca dan sekutunya. slogan pas ganti umno sudah dipraktikkan oleh mat sabu dalam pas. mat sabu mula membawa era baru pas sekarang.  kebocoran rahsia pas sudah lama kedengaran dan diamkan oleh pas. wikileak terdedah dimana mana. unit amal digunakan sepenuhnya oleh golongan golongan yang meniru kelaku umno dan menuduh orang lain akan menggantikan perangai umno dalam memerintah malaysia. kalau menang ahli parlimen dan meninggalkan kawasan parlimen tanpa mengambil tahu apa benda masalah rakyat baik diam dari bercakap. jangan lupa kawan karib pernah mengfitnahnya dan tak mustahil akan kena lagi. dan diharapkan kena lagi semoga dapat menjatuhkan sifat talam dua muka.

Ulasan

  1. pru13 aku nak undi mca sbb mca bkn ameno, atau mungkin mic? ppp? gerakan? pbs? kita? kimma?

    BalasPadam
  2. hahahah asal bukan umno boleh saja.. komunis sosiallis lebih baik sekarang.

    BalasPadam

Catat Ulasan