Pas Ganti UMNO - pandangan mat sabu

semenjak menjawab jawatan timb.presiden pas, mat sabu semakin banyak mengeluarkan kenyataan yang berisiko kepada pas untuk menjawab kembali. perkembangan pemikiran mat sabu semakin selari dengan pemikiran adukatakguna, penarikbeca, one G cipantenuktapir dan angkatan yang  cuba merosakkan pas dari dalam. persoalannya bagaimana seorang timb presiden parti boleh membuat ulasan paling bangang dalam sejarah parti pas. apakah mat sabu makin gembira dalam usaha mencari populariti dalam ngo kumpulan haluan kiri. pandangan pandangan mat sabu sejak akhir akhir ini jelas melihatkan perasaan tidak senang hati dengan keputusan jemaah. mat sabu makin jelas membawa perwatakkan dictator yang hanya menyenangi pandangan diri sendiri. banyak pandangan mat sabu lebih mirip kepada pandangan one g pandangan penarikbeca. jika penarikbeca tidak senang dengan mb kedah bermakna mat sabu juga akan berwatak demikian, mat sabu sudah membawa agenda diri sendiri dalam pas bukan lagi agenda parti islam yang didokongnya. hubungan baik mat sabu dengan penarikbeca one g dan puak puak sewaktu dengannya banyak menyusahkan pas. hubungan sumbang mereka ini banyak memecahkan rahsia pas ke alam maya. blog blog ini akan menyiarkan rahsia dan berlindung disebalik maklumat orang dalam pas.

pas ganti umno mengikut pandangan mat sabu jelas memperlekehkan usaha usaha parti pas untuk menggantikan umno dalam pru ke 13 ini, ulasan mat sabu bukan berniat untuk betulkan pas tapi lebih kepada untuk memusnahkan pas dari dalam. apakah dengan jawatan timb presiden pas mat sabu tidak boleh mengeluarkan pendapat dalam jawatankuasa harian, jawatan kuasa peringkat tertinggi. mat sabu makin berminat dengan puak haluan kiri dan apasalahnya mat sabu letak jawatan dari menjadi timb presiden pas membentuk parti baru bersama penarikbeca one g adukatakguna yang boleh mencorak perkembangan politik baru. kalau mat sabu tidak boleh memberi jaminan perubahan selepas mengalahkan umno buat apa mat sabu duduk lagi menjawat jawatan dalam pas lebih baik mat sabu membentuk satu parti baru yang lebih effisien lebih hebat. penasihat penasihat mat sabu yang boleh ditemui direstoran arab sambil mabuk barbican boleh mencetuskan politik baru yang lebih baik dari pas ganti umno. mat sabu boleh menjadi presiden baru. mat sabu yang sudah hilang keyakinan kepada pas perlu membentuk parti baru. dengan perwatakkan sebagai hero apakah mat sabu tidak mampu menguruskan parti baru yang lebih alim warak lebih dekat jiwa dengan rakyat.

apa ceramah yang mat sabu buat selepas ini bagi aku tak lebih dari sampah. didepan jemaah mat sabu akan melaungkan pas ganti umno, bila bersama sama dengan puak puak barbican mat sabu akan mengutuk dan mengeji idea pas ganti umno. ceramah mat sabu tidak perlu lagi kita semua hadir kerana mat sabu sendiri tidak percaya dengan slogan pas ganti umno. mat sabu tidak layak lagi berceramah isu pas ganti umno kerana dia sendiri tidak percaya dengan slogan itu. mat sabu perlu cepat draf parti baru yang lebih dikenali sebagai asal bukan semua parti lain. selepas ini tidak mustahil mat sabu akan berdemo depan pejabat menteri besar kedah, pejabat menteri besar kelantan kerana mat sabu bukan lagi pas. mat sabu hanya berminat dengan parti yang boleh memberikan dia satu titik tolak pergerakkan baru yang lebih hebat, bukan parti berasaskan islam. islam tidak lagi menjamin bahawa akan berlaku adil. jika islam tidak boleh berlaku adil bermakna sosialis komunis lebih adil. pandangan berat dari seorang timb presiden parti islam semalaysia. mat sabu tidak lagi sesuai dengan pas, mat sabu lebih sesuai dengan parti sosialis yang mana berpandukan hidup sederhana, tok guru tidak lagi menjadi sanjungan. mat sabu kena menjelaskan pendiriannya bersama pas atau bersama fahaman sosiallis yang baru. anak muda lebih cenderung kepada  sosialis dan ia selari dengan pemikiran mat sabu.

Ulasan

  1. byk manusia kecundang pd saat2 diakhir usianya. waktu mudanya kemain lagi hebat perjuang islam. dan ramai juga manusia masa mudanya kemain hebat menentang perjuangan islam tp diakhir usia bertaubat dan insaf serta bersama perjuangan islam.. dan ada sebahagianya dari muda sehingga abih usia konsisten bersama memperjuangkan islam... maka dlm bulan ramadhan ini minta Allah tetapkan hati kita terus ke akhir hayat bersama golongan yg memperjuangkan islam....

    BalasPadam
  2. ketua mat sabu penasihat penariklanca mursidul am one G sama jawatan dengan zahid mat arip tibai hahahaaa .. adukatakguna mesti dah jadi timb presiden

    BalasPadam

Catat Ulasan