kerajaan republik komunis adukatakguna

kerajaan adil yang sangat sangat adil menerusi tulisan adukatakguna. bahkan lebih adil dari kerajaan islam yang ada sebelum ini. republik kartun ciptaan adukatakguna lebih mirip mencedok idea komunis yang mana akan dikawal oleh 9 mufti, siapa yang akan melantik mufti satu lontaran idea bodoh dan bangang. mufti akan melantik diri sendiri antara satu sama lain jika ada mufti yang hilang upaya. contoh jika 1 dari 9 mufti ini hilang upaya atau hilang intergriti mufti mufti 8 lagi akan bersidang untuk melantik satu mufti yang baru. mufti mufti akan dilantik menganggotai majlis syura dalam memerintah kerajaan kartun idea adukatakguna. bila lantik 9 mufti bermakna kurang belanja dan kurang segalanya. mufti ini hanya bergaji 10.50 sehari sama dengan gaji pengawal keselamatan atau juga pekerja membuat tshirt secara haram. segala keistimewaan mufti ditiadakan kalau mengikut perkiraan idea kartun adukatakguna. dalam kerajaan ini lebih sesuai dengan jiwa bangang dan bodoh adukatakguna dan juga cipan tenuk tapir, selepas ini mungkin idea ini akan disambut baik oleh penarikbeca dan juga albakistani yang sudah dikatakan akan menjadi satu dari 9 mufti yang akan dilantik.

dasar tanah negara lebih bersifat kukubesi, tidak perlu bekerja keras kerana dasar negara lebih kepada dasar komunis yang mana akan mengongkong dan menindas mana mana manusia yang mampu menjadi lebih kaya dari yang pemalas. islam tidak menghadkan mana mana penganutnya memiliki harta yang banyak asalkan mengeluarkan zakat. yang miskin lebih berharap menerima zakat dari orang kaya yang rajin bekerja. tapi dalam kerajaan adukatakguna ia tidak boleh semua rakyat adalah sama. ayah bekerja keras mana sekalipun tidak boleh memiliki lebih dari orang lain yang miskin yang pemalas nak bekerja. yang berniaga akan dihadkan menjadi kaya walaupun boleh menjadi kaya. tiada lagi orang kaya dan miskin dalam kerajaan komunis adukatakguna. kalau kerja pengawal keselamatan sama je dengan peniaga emas. sebab peniaga emas tidak boleh memiliki lagi harta atau apa saja kerana sudah dihadkan oleh kerajaan komunis adukatakguna. mungkin mat sabu sesuai sangat dengan idea ini dan lebih dekat kepada asal bukan umno.

idea tanah kubur dan tanah dilihat lebih kepada luahan rakyat seperti mana fahaman komunis yang cuba diterapkan oleh adukatakguna.cuma diolah menjadi nampak islam sebab dijalankan oleh 9 mufti. kalau adukatakguna mati dilanggar ayam, dia hendaklah dikuburkan ditempat yang sama dengan ayah dia yang sudah lama meninggal. kalau anak adukatakguna. kalau adukatakguna mati seminggu lebih awal dari anak dia. liang lahad adukatakguna akan digali sebab hendak dimasukkan mayat anak adukatakguna. contoh contoh kebodohan kerajaan komunis adukatakguna. tanah yang dibeli harga rm1 kalau dijual rm2 satu rm akan dicukai oleh kerajaan dan penjual hanya mendapat rm1. maknanya kerajaan dapat mengawal kenaikan harga tanah. tiada kenaikan harga tanah. kalau beli zaman firaun rm1 makna gamit akan dapat rm1 gak. hebat idea ini.. bukan senang nak cipta idea sebegini. tak lebih tak kurang lebih kepada idea komunis. idea sama rata, pemalas akan sama dengan perajin. hiduplah manusia dalam kemalasan kerana sama je haknya.

Ulasan

  1. kalu karl marx idup lagi masa ni wa konfideng teloq mamat tu akan direbus lah...hahaha

    BalasPadam
  2. moqze tung terkejut tengok ada gak org bangang ikut idea dia yg bangang hahahaa

    BalasPadam
  3. Bhai...

    Kesian sama lu... masih lagi bermentaliti Feudal... mendewa-dewakan Feudal... dan menyembah Feudal.... bukannyer menyembah Allah.... hahahaha...

    Kesian sama lu.... insaflah... sementara nyawa masih ader...

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    BalasPadam
  4. hhahahha bermntaliti fuedal.. tapi kalau jadi penyembah adukatakguna lebih kurang je sifatnya

    BalasPadam

Catat Ulasan