Gerakan tanpa pemimpin

mahagaru penariklanca merupakan guru lanca kepada adukatakguna. adukatakguna mula mengerakkan penubuhan pertubuhan baru yang bernama R.. R untuk royalti atau R untuk macam lagi ayat yang boleh digunakan. pertubuhan R ini tidak diketahui samada sudah berdaftar atau merupakan gerakan haram sebagaimana biasa. sepatutnya adukatakguna tak digalakkan menjadi presiden ke atau ahli jawatankuasa. gerakan tidak boleh ada pemimpin kata mahagaru penariklanca. jika ada pemimpin bermakna gerakan akan menjadi tidak stabil. siapa saja boleh mengerakkan pertubuhan yang ada. tak perlu ada pemimpin. esok mat sabu akan mengerakkan perhimpunan oren bersama mazlan aliman. perhimpunan oren atau belanda ini akan diadakan esok, dan dikatakan dibenarkan oleh polis lidah biawak. sebagaimana biasa akan ada kenyataan esok dari polis yang berlidah bewak. siapa yang mempercayai polis berlidah bewak mereka akan diketahui nasibnya esok. adukatakguna sepatutnya tak melancarkan sayap dari pergerakkan ini kerana ini akan melibatkan pengambilan ahli. jika ada ahli bermakna akan ada pemimpin. oleh itu adukatkaguna jangan memandai nak mendaftar ahli sayap ke atau pasukan apa apa selain hanya bergerak dalam keadaan indi sahaja.

adukatakguna yang mahukan glamour akan terus mencanang pertubuhan R ini. gambar gambar perarakan R akan dipaparkan dan akan digunakan untuk mencari kepopularan. Pertubuhan R akan bermesyuarat juga nampaknya, adukatakguna selalu mengutuk bila pas bermesyuarat. apakah komuniti R juga akan bermesyuarat sebagaimana pertubuhan lain jika ini berlaku bermakna adukatakguna membelakangkan arahan mahagaru penariklanca. apakah adukatakguna sudah beralih angin ingin menjadi pemimpin. sudah berminat untuk menjadi pemimpin rupanya. nampaknya pusingan sudah bermula. para pengutuk pas mula menjadi pemimpin dalam pertubuhan yang akan ditubuhkan. sepatutnya R tidak menjadi pertubuhan sebagaimana biasa seperti lazimnya. R sepatutnya hanya disebut. siapa nak pakai boleh pakai. jika adukatakguna menggunakan kuasa untuk memecat ia sudah lari dari tajuk perjuangan bangang mereka. perjuangan tanpa pemimpin yang dilaungkan sudah tiada lagi. perjuangan untuk perut mula menjanakan semua. inilah penipu besar yang hanya pandai melaungkan slogan tapi tidak mempraktikkannya.

Ulasan

  1. r=retard? tu maknanya bangang tak ikut tajuk. mintak keadilan la bkn duit. dr beribu keja zalim ameno buat kat kelantan, duit jgk yg nampaknya

    BalasPadam
  2. hahaha... ketua pasreporn dah buka pertubuhan baru? R? cam pangkal nama Rita Rudaini je...aiks...mamat bangang ni terliur dgn janda ka...kah kah

    BalasPadam
  3. R for RIAK ROSAK hehehe.. duit penting bro,, sebab tu adukatakguna buat demo, pergerakkan rakyat tiada pemimpin .. jangan nak memadai nak mendaftar siapa siapa..

    BalasPadam

Catat Ulasan