economist pas yang selalu dipertikaikan

sejarah penubuhan parti islam semalaysia, dikatakan adalah dari sayap umno, pas parti miskin parti papakedana disokong oleh puak puak yang yakin dan percaya kepada islam anutan mereka. parti yang bukan diasaskan dan dibangun diatas kemewahan dan kekayaan harta benda oleh pendokong pendokongnya. tabung segala jenis nama tabung ada dimerata rata. sebut apa jenis tabung pas mempunyainya. dengan segala kepayahan dan kesusahan pas mengumpul semua kesusahan dan kepayahan untuk terus mencabar keangkuhan umno haramjadah. dengan segala kekurangan dari segi apa apa pun, pas bukan menjadi pilihan untuk dijadikan satu parti yang disukai ramai sepertimana pkr sekarang, parti yang tumbuh dari serpihan pas atau serpihan mana mana parti sukar bernafas selesa dan akhirnya mampus tanpa kubur, hamim berjasa islah s46, parti negara parti kepala lembu semua bungkus selepas gagal memenangi kerusi atau tiada lagi pemimpin yang sanggup bersusah payah bersama ahli ahli yang setia. ahli yang setia yang sanggup buat apa saja demi parti. PAS tidak menjamin kesenangan kemewahan harta benda walaupun dapat memerintah negeri. pas terengganu berjaya menawan terengganu 2 kali apakah ramai pemimpin atau kroni pas kaya raya sekelip mata. apakah boleh jadi millionaire bila pas menang dan memerintah. tabung parti pas semakin susut bila pas memerintah negeri.

untuk edisi percerahan kepala hotak penyokong atau ahli pas yang baru masuk atau yang hanya menyokong dari luar pagar atau yang saja cakap menyokong atau hanya menipu menyokong aku hanya nak mencerahkan apa benda yang menjadi kelabu asap dalam kepala hotak kau orang semua. semua orang atau tidak aku tak tahu tapi kebanyakan orang malaysia mengganggap pas adalah parti peminta sedekah. bagi aku tak kisahlah peminta sedekah ke atau tidak tapi jangan sampai mentankedarah duit rakyat, baham rasuah ratusan billion, menipu, menjalankan perniagaan tidak halal seperti jalan judi longkang toto komputer sebarang yang boleh dibuat untuk menambah pendapatan parti. kebodohan utama penyokong pas yang baru atau sesiapa saja adalah mempertikaikan kemana wang tabung digunakan. semua orang tertanya kemana kah arah tabung itu digunakan. kalau tabung masjid umno didirikan apakah kita pertikaikan kemana arah tabung derma itu digunakan sedangkan kerajaan ada memberikan sumbangan kepada masjid. kalau tok iman dan tok bilal bedal duit tu, duit yang sebelum dikira apakah kita pernah mengungkitnya. tak bukan jadi kenapa bila pas aje ada ungkitan yang berlaku sepanjang. orang hindu yang beri wang pada tokong mereka tak pernah pertikaikan kemana dibelanjakan wang itu. kenapa penyokong pas yang bebal mempertikaikan kesahihan duit itu dibelanjakan. banyak sangat ke hang beri derma pada pas sampai kena detail duit rm10 dibelanjakan. kalau derma pada tabung lebuhraya rakyat dikelantan setakat rm100 apakah hendak didetailkan kawasan mana guna duit yang didermakan.

kadangkala aku tergelak dengan pendapat bodoh yang membandingkan pas dengan pkr dan dap. dap buat majlis malam amal beli kerusi beli meja untuk peserta makan malam, dap tak perlu kepada derma mereka berkata sebab dap pandai mencari dana begitu jugak pkr. satu meja berapa ratus kena beli cuba mai citer sat. kalau derma 10 sen pun dah diterima oleh pas. ingat penyokong pas ni kaya raya seperti penyokong pkr ke atau pas selangor yang menaja pakej umrah. penyokong dap boleh dikatakan agak berada dari penyokong pas. penyokong pas pergi ke mana mana tidur dimasjid adalah satu agenda yang paling pasti hatta pergi bermuktamar. duit duit derma yang didermakan digunakan untuk ini dan seminima yang mungkin. bukan pakai je wang derma sewenang wenangnya. penyokong pas hanya mampu berderma seminima bukan sebanyak membeli meja untuk makan malam. kenali dulu siapa penyokong pas bukan pakai tulis sesedap rasa sesedap nak kutuk macam adukatakguna yang selalu menulis pas tibai wang derma akhirnya dia sendiri mengutip derma. contoh terbaik tulangbesi yang menibai duit derma tanpa segan silu walaupun setiap hari mengutuk pas menadah mengutip derma. banyak lagi akan ditulis untuk pencerahan otak bangsat

Ulasan

  1. infa' fi sabilillah memang kebanyakan manusia sukar melaksanakannya dan ramai yg ragu2 sebab ianya berbeza dengan derma untuk dirikan masjid atau membelanjakan harta kepada org miskin dimana derma ini nampak di mata bila masjid didirikan dan fakir miskin nampak berpakaian baru dan boleh mkn minum akan tetapi infa' fi sabilillah tidak nampak di mata org yg mengeluarkannya sbb itu depa pertikai, sedangkan Allah menjanjikan kpd hambanya yg menderma utk perjuangan menegakkan islam melebihi berganda2 pahala drp yg lain2. hanya org yg ikhlas dan mengetahui shj yg tidak mempertikaikan sumbangan mereka.

    BalasPadam
  2. dah msk bln posa ni gatal plak rasanya nak mengungkit janji tak ditepati di selangor

    BalasPadam
  3. jgn ungkit nanti ada orang marah hahaah

    BalasPadam

Catat Ulasan