apakah lajim benar berundur??

parti disabah dan pengundi disabah lebih mengutamakan periuk nasik. tiada asas perjuangan yang ada untuk kekal bertahan. umno tetap mampu bertahan walaupun pemimpin pergi. dengan kuasa wang umno masih mampu bertahan kerana mampu membeli pengundi dan para penyokong yang sentiasa lapar dengan wang. lajim nampaknya membuat terjunan awal sebelum olimpik dirasmikan. terjunan ini belum muktamad dan nampak pembangkang sudah menyambut baik terjunan balik kuang lajim. lajim hanya meletak jawatan sebagai ahli dalam umno dan tidak meletak jawatan dalam barisan kabinet. apakah permainan lajim. apakah lajim membiarkan satu tunggul untuk dia masih bernyawa dalam kabinet. dulu angin kuat sudah bertiup kencang namun ia tetap sebagai angin. nuar berahim dikhabarkan akan menghadiri majlis lompatan kaldai untuk masuk kedalam pembangkang. namun khabar ini tidak menjadi kenyataan nuar berahim dikatakan lewat sampai kerana kelewatan kapal terbang. apakah sikap dolak dalik pemimpin umno sabah masih menjadi satu kesimpulan ketidak sungguhan mereka dalam memperjuangkan hak rakyat. periuk nasik adalah target utama.

semasa kerajaan 16 september yang menjadi kenangan dan menjadi sejarah bodoh kepada pembangkang dikatakan ramai dari mp umno akan membuat lompatan kanggaroo ke dalam kem pembangkang dan melumpuhkan kerajaan umno. akhirnya kerajaan 16 september pengsan berbuih buih. pembangkang berputih mata. namun begitu selepas kegagalan kerajaan 16 september pembangkang dapat membersihkan sebahagian besar pemimpin yang bermasalah. ramai yang menjadi bebas selepas gagal menjawat jawatan sebagai menteri jikalau umno tumbang. zul nordin zahrain dan beberapa lagi mp yang memasang angan angan untuk menjadi menteri gagal. ia tetap menjadi impian yang tidak kesudahan. yang paling hebat menjual maruah lagi senang mendapatkan wang daripada bersusah payah bersama pembangkang. penulis blog banyak menyalahkan pas kerana kegagalan ini. pas tidak percaya dengan acara lompatan kanggaro dan banyak penulis blog marah sebab mereka juga gagal memperolehi laba yg banyak jika kerajaan umno tumbang.

Ulasan

  1. Come on Sabah...lets join PR. build our new home with rakyat vision.

    BalasPadam
  2. semoga pemimpin yg adil ikhlas dan amanah berjuang demi rakyat akan muncul, bukannya pemimpin yang hanya pentingkan survival politik dan survival periuk nasik muncul.

    BalasPadam

Catat Ulasan