pembangkang bangang

sejak dari dulu pembangkang tak pernah berharap untuk mendapatkan pemimpin dari barisan nasional. sejak peristiwa 16 september, nampak sangat pembangkang membodohkan diri mereka dengan berharap ada pemimpin barisan nasional yang akan berhijrah ke kem pembangkang. betapa bodoh dan bangangnya pembangkang sekarang. sejak nuar berahim memimpin pakatan pembangkang, usaha usaha memujuk pemimpin barisan nasional dijadikan agenda utama, bagaimana pembangkang sedia maklum bahawa pemimpin barisan nasional jarang yang bersih sampai menciutkan. ezam kotak pernah berkata tunjukkan satu manusia yang masuk umno tidak mahukan duit. apakah dengan melompat parti pemimpin barisan nasional yang korup akan menjadi sebersihnya. apakah pembangkang boleh menghapuskan dosa dosa mereka yang telah lama dan sebati dalam diri mereka. apakah pembangkang hanya mampu berharap dengan lompatan celaka pemimpin barisan nasional akan memudahkan jalan ke putrajaya. apakah tiada jalan lain, apakah pemimpin dalam pakatan pembangkang sudah tiada lagi yang boleh diketengahkan. apakah pembangkang dan rakyat mengharapkan dari pemimpin umno.

contoh terbaik adalah adun bota yang melingkupkan kerajaan pakatan pembangkang perak. aku masih tidak percaya berita perculikan adun bota. aku masih merasakan sandiwara dan strategi yang gagal dihidu oleh pembangkang. pembangkang kena mengakui kebodohan mereka kerana tertipu dengan permainan haramjadah umno. apakah tidak serik lagi mereka dengan permainan bangang ini. masih mengharapkan lompatan anjing masuk ke dalam kem mereka. jika manusia seperti behrang boleh dibayar apakah pemimpin lain yang sedia maklum tanpa wang mereka tak boleh goes on. umno haramjadah tanpa wang tak akan berjalan dengan betul. ia pasti senget dimana mana. apakah ada jaminan pemimpin yg sudah melompat tak akan melompat lagi. dimana kekuatan pembangkang kalau sekadar mengharapkan lompatan anjing ke dalamnya. jangan jadi bodoh sangat. kalau bodoh dan bangang jangan bagi nampak sangat nanti malu diketawakan.

Ulasan

  1. meh sini aku gelak. kahkahkah. kes 16 sept kena gelak, kes adun bota kena gelak, kes tokey pasir nak masuk dap kena gelak, minggu lepas kes mlompat di sabah sampai tsangkut kapal terbang kena gelak lg. nak buat senarai panjang tu

    BalasPadam
  2. jgn gelak nanti aku kena tibai tulis benda benda yg mengkritik pembangkang hahaahhaha

    BalasPadam

Catat Ulasan