MB dari umno haramjadah tak layak

Pru yang ke 13 tidak lagi berlaku hari ini. riuh seluruh negara dah bermula dari pagi. panas yang disangka sampai ke malam rupanya jerebu menimpa. spekulasi siapa mb umno selepas mat said celaka hangat didebatkan di terengganu. team deris natang terus menerus mahu menobatkan deris natang menjadi mb terengganu. deris natang tetap menjadi mb di besut. mat said celaka menjadi mb dikemaman. daerah lain semua ada mb tersendiri. cuma mb wujud dalam team masing masing. calon mb yang paling ramai dikatakan berlaku diterengganu. ahli umno berebut nak menjadi mb kerana dikerusi itulah harta ghanimah yang paling banyak. siapa menguasai takhta mb bermakna boleh tidur diatas karung emas. apa benda yang boleh dilanyak dilanyak tanpa sebarang keraguan. siapa pun calon dari umno haramjadah untuk menjadi mb, mereka tetap menjadi malapetaka kepada rakyat terengganu. terengganu akan menambah hutang, menambah bala, menambah beban kepada rakyat selagi mb adalah dari umno haramjadah.

dari zaman mb umno mana pun, menarah, menggali, mengcungkil melarikan duit rakyat adalah dari mb umno. berapa banyak harta rakyat digadai demi memenuhi nafsu celaka mb umno haramjadah. one tar mb terengganu yang meminda paip minyak dari besut ke kemaman. berapa jauh paip terpaksa dibina demi memenuhi selera dan memastikan kemaman terus membangun tanpa menghiraukan bandar kuala terengganu. semua hasil minyak dipunggah ke kemaman. kuala terengganu terus dibiarkan lesu tanpa sebarang aktibviti ekonomi. projek pembangunan terus disumbat dikemaman. akhirnya one tar diterajang oleh rakyat kerana sudah lama menjadi mb. banyak benda dah dipunggah menjadi harta sendiri. terbuang kerana kalah diakhir hayat politik.

naik mb dari besut. mb natang memunggah segala hasil terengganu untuk dipindah dan dihantar ke besut. pelbagai projek diangkut ke besut. siapa tiada pasport besut tidak akan mendapat projek dari kerajaan umno haramjadah terengganu. adik deris natang bermaharajela di terengganu. jkkk besut syarikat berkelas F pun boleh buat kerja projek didepan wisma darul iman. melangkau ke kemaman. tiada lagi F dikawasan daerah. umno haramjadah lain mengamuk kerana deris natang menguasai ghanimah yang ada. dengan watak gangstar deris memerintah terengganu. puak puak yang menentang dicantas dan disembelih. pak rosli dilangkah terus mayat, ku tera diterajang dengan selamba dengan bantuan rosol tanpa wahyu. dynasty teh gagal menjadi mb dari kawasan marang kerana dah ditanam hidup hidup walaupun dikatakan direstu oleh pihak istana. akhirnya kejahatan deris natang tak lagi dapat ditanggung, selepas menang pru ke 12 umno puak yang dianaktirikan oleh deris natang bangkit menentang deris natang dan berjaya menjatuhkan deris natang dari singgahsana. puak besut hanyut dari aliran pembahagian ghanimah. lama sudah bermaharajela di bangunan seri iman puak deris natang dihalau dari situ.

zaman mb mat said celaka mengambil alih dari pemerintahan deris natang. projek deris natang dikerat dan dipotong secara keras. banyak projek deris natang tidak dibayar. akhirnya projek mega deris natang mula dihapuskan oleh mat said celaka. projek taman ilmu dikerat kerat akhirnya taman ilmu hilang. hanya tinggal nama dalam limpatan sejarah pemerintahan deris natang. masjid hadhari juga semakin hilang. universiti malaysia yang dijangka dibina di besut telah diperlahankan bayaran akhirnya pembinaan terbengkalai. pelbagai benda dibuat oleh mat said celaka untuk memastikan nama deris natang terus hilang dari arena politik terengganu. pelbagai cubaan terus dilakukan oleh puak deris natang yang kelaparan projek sekarang. namun mat said terus kukuh disokong oleh tiang seri yang kukuh. mungkin ini tahun terakhir mat said celaka menjadi mb dan diganti oleh shabery chek yang berbuih. semoga mb terengganu bukan lagi dari umno haramjadah. begitu juga di peringkat putrajaya. janganlah ada lagi warisan umno haramjadah menjadi PM

Ulasan