jom belasah umno

pembangkang masih berharap agar media massa umno memberikan laporan adil kepada mereka. dan media pembangkang cuba melakukan apa yang dipanggil kebebasan media. laporan senget sebelah media massa umno tak akan berubah selagi mereka berkuasa. dan dimana mana pemerintah yang memerintah tak akan memberi ruang untuk pembangkang bertapak atau menyalurkan maklumat kepada rakyat. mereka akan cuba menghapuskan segala bentuk maklumat yang boleh mengganggu gugat mereka sebagai pemerintah. media massa pembangkang cuba menjuarai isu keadilan dan kebebasan media. dalam suasana berperang laporan adil kepada semua pihak tidak diperlukan sangat. suasana serangan perlu diwujudkan oleh pembangkang untuk memastikan umno dan barisan nasional kecundang dalam pru ke 13. jangan jadi bodoh dan bangang, ada pihak pembangkang yang cuba menjadi adil dalam laporan dan berharap pihak pemerintah akan berlaku adil kepada mereka.

sejauh mana kebodohan dan kebangangan mereka dalam melaporkan isu isu atau maklumat dan berdiri ditengah tengah. adil dan tidak senget sebelah. pernah kah media massa barisan nasional melakukan begitu. jangan jadi bodoh dan bangang. tulis apa benda saja yang boleh menyebabkan umno mampus dalam pru ke 13 ini. asalkan jangan dalam bentuk fitnah. isu isu yang terlampau banyak belum dikupas dan dihantar signal kepada pengundi pengundi. hanya berharap kezaliman dan kejahatan polis dalam usaha menagih simpati pengundi pengundi. polis zalim kerana diarah apakah itu saja keadilan yang mampu diterjemahkan dalam perhimpunan aman bersih. kalau umno arah sekalipun jika polis ada sifat adil dan berhemah perkara perkara yang berlaku dapat dielakkan. yang pasti arahan kalau tidak dilakukan tidak akan terjadi sebagaimana terjadi tragedi bersih.

sampai kiok pun media umno tak akan memberikan liputan adil. sampaikan mereka mampu menyiarkan gambar lucah didepan suratkhabar mereka. apakah ini yang masih diharapkan oleh pembangkang. berharap dan terus berharap keadilan dalam laporan. semaju mana pun negara itu laporan akan tetap senget. jangan jadi bodoh melampau dalam hal ini. pembangkang malaysia biasalah terlalu lembut dengan pemerintah. ada saluran media massa pun tak mampu menulis apa apa sekadar menjadi juara kepada kebebasan media. laporan bengong kepada umno perlu ditulis jika nak menang. kalau nak kalah berhemah dan berlemah lembut macam pondan tua belakang lorong.

Ulasan