bersih - akhirnya jadi bangang

perhimpunan aman bersih bertukar menjadi ganas menurut sumber umno bangang. bersih yang dikatakan menuntut proses pilihanraya lebih telus adil dan saksama menjadi medan tuduh menuduh antara satu sama lain. kebodohan pemimpin dan kebangangan penyokong pembangkang akhirnya digelak ketawa oleh umno. bersih yang dilihat sebagai senjata untuk melumpuhkan kekuatan umno dijadikan bahan lawak oleh umno. akhirnya bersih dijadikan medan salah menyalah satu sama lain. kebodohan dan kebangangan akhirnya terserlah. protes aman yang berlangsung akhirnya menjadi medan bodoh sombong. tuduh menuduh sesama sendiri. provokasi dari pihak umno dilupakan. provokasi sb dikesan samping. umno dengan mudah meloloskan diri akibat kebodohan sesama pembangkang. polis malaysia yang terbaikkk antara didunia senyum kambing melihat kebodohan penyokong bersih yang berdemo. sepak terajang polis kepada pendemo dilupakan sama sekali. lebih suka mencari salah sesama sendiri. apakah mungkin tidak berlaku tembakan tear gas dan chemical water kepada pendemo jika tiada provokasi.

salah satu kebodohan uttv atau nama lain umno tolol tv telah menolak tuduhan bahawa sb polis yang terlibat. krew uttv tidak nampak banyak bukti diberikan apakah polis akan bertindak kepada sb yang menyamar. berilah sebanyak mana bukti sekalipun tiada seekor polis pun yang akan didakwa. betapa bengong dan tololnya krew uttv. bagaimana bodohnya adukatakguna begitu juga krew uttv. kalau tiada tindakan provokasi sb polis apakah pendemo akan dilayan dengan baik oleh pihak polis. apakah krew uttv boleh membuktikan penyelewengan buku daftar pemilih yang dituntut oleh pihak bersih, bukti penyelewengan ini sampai sekarang tidak dapat dibuktikan dengan jelas sebagaimana jelas penglibatan sb polis dalam perhimpunan ini. apakah krew uttv juga tidak setuju bahawa buku daftar pemilih yang ada sekarang tidak bersih. tuduhan pembangkang yang mengatakan buku daftar pemilih penuh dengan penipuan tapi dapatkan pembangkang membuktikan kesahihan tuduhan itu???

apakah yang dituntut oleh bersih, spr dah mengatakan buku daftar pemilih adalah yang paling bersih didunia. apakah krew uttv bersetuju dengan kata kata pengerusi spr itu, kalau krew uttv tidak bersetuju bermakna tuduhan provokasi sb polis dalam perhimpunan aman juga bermakna ada penglibatan provokasi dan penipuan. apakah uttv juga bermain safe dan menipu rakyat malaysia dalam melaporkan kejadian sebenar bersih. apakah krew uttv juga sama dengan media lain yang terpaksa sujud menyembah demi dapat bersiaran langsung. tepuk kepala tanya otak bukan tanya kepala lutut.

Ulasan