PTPTN jadikan sebagai senjata mampuskan barisan nasional

riuh seluruh negara bila pakatan rakyat nak menghapuskan ptptn, pemimpin baghal umno cakap akan memufliskan negara jika dilaksanakan. ada wawacara dari pegawai ptptn dan sanggup membodohkan dan membangangkan diri sendiri membetulkan apa yang tidak betul. hujah hujah tolol diberikan oleh seorang pegawai yang bermuka tupai. kalau nak sangat ptptn dikekalkan kekalkan saja untuk anak beranak saudara mara dia aje jangan menyusahkan rakyat malaysia yang semakin terhimpit dan tertekan dengan keadaan ekonomi yang semakin menyesak dada. pakatan rakyat yang memerintah di 4 buah negeri sepatutnya dah menghapuskan yuran ptptn ini dengan segera. pinjaman dari yayasan kerajaan negeri sepatutnya dilupuskan. jika ptptn tidak dapat dihapuskan sekarang.

yuran pengajian yang semakin meningkat dan menekan para pelajar dan ibubapa sepatutnya menjadi keutamaan kepada pakatan rakyat untuk menghapuskannya. jangan bila kerajaan tumbang baru nak buat dah tak berguna. semasa berkuasa inilah semua benda boleh dilaksanakan tanpa bertangguh lagi. dengan keupayaan yang ada perlu digunakan dengan sebaiknya. apa yang nak dibuat jika menawan putrajaya perlu dilakukan sekarang dibawah kuasa kerajaan negeri. apa yg kerajaan negeri mampu lakukan mesti dilakukan sekarang dan inilah masa terbaik untuk menawan hati rakyat. jika ini dilakukan di 4 buah negeri nescaya ia memudahkan rakyat menilai kembali peranan pakatan rakyat.

mujurlah pengerusi ptptn yang lama kiok sebelum berjaya melaksanakan pengutipan kembali yuran ptptn dengan mengambil wang dari tabung kwsp ibubapa. rancangan jahat bekas pengerusi ptptn tidak sempat dilaksanakan kerana nyawanya dicabut dulu oleh tuhan kalau tidak berapa ramai ibubapa yang muflis sebelum bersara. dan mati meninggalkan hutang yang banyak kepada generasi dan keturunan mereka. ptptn adalah along yang berdaftar. dengan bermodalkan duit rakyat ia memerah segala keringat pelajar dan ibubapa untuk membayar kembali. jika terlewat bayar ptptn akan mengalami kenaikan yang tinggi. bunga yang tinggi dikenakan betapa sewelnya kerajaan malaysia yang bertindak menjadi along yang berlesen. membunuh jutaan rakyat melayu menjadi muflis setiap hari. itulah peranan ptptn yang mana mahu menekan setiap rakyat malaysia terus menerus. jika mereka berhutang dan terpaksa berlutut dan menyembah kerana nak membayar hutang mereka. itulah amalan kapitalis yang wujud dalam ptptn.

Ulasan