mat said bangang mula meracau

mat saib mb ganu mula meraban disaat akhir pemerintahannya, kuliah agama sesat anjuran umno terengganu mula melanda terengganu sekarang. yahya khatib mula membodek mat said kerana namanya telah dikatakan digugurkan untuk pru yg akan datang. dengan cuaca semakin mendung untuk karier yahya khatib, terpaksa lah yahya khatib menyembah dan melutut kepada mat said. mat said mula kurang ajar sebagaimana biasa sebagaimana perangai lamanya menjawab jawatan exco dulu. kebodohan dan kebangangan mat said bermula kembali selepas dikatakan tidak lagi akan menjawat jawatan mb selepas pru ke 13 ini samada umno menang atau kalah. untuk memastikan karier mat said terus ada dalam umno, mat said terpaksa lah melakukan kerja kerja kurang akal sebagaimana biasa. pertempuran mat said dgn deris jusoh terus berlangsung tanpa penamat. kuasa deris diperingkat pusat lebih besar dari mat said di peringkat negeri. sebagai pengarah pilihanraya umno malaysia deris berjaya mengekang kuasa mat said.

khazan exco agama mula membodohkan diri mengatakan pas melakukan benda benda sesat sebagai agenda baru beliau untuk terus mengekalkan beliau dalam exco. masih membangkitkan sembahyang 2 iman. khazan waktu ditanya orang baru ini, apakah khazan akan solat dalam masjid orang pas yang dikatakan didirikan lebih awal dari masjid umno, khazan tidak menjawab kerana khazan sudah tahu kalu dia menjawab dia terpaksa menelan jawapan awal yang diberikannya. apakah orang umno akan solat dimasjid pas yang diberi tauliah oleh pejabat agama, khazan mendiamkan diri. ini bermakna umno bengong tetap juga tidak akan solat di masjid yang dbina oleh orang ramai. umno terengganu terus menerus membangangkan diri sendiri selepas ini walaupun diketahui bahawa umno memang bangang selamanya.

umno teregganu cuba mengalih perhatian rakyat terengganu sekarang kerana umno dalam keadaan yang tidak cukup duit untuk menghadapi pembangkang. duit duit belum sampai sebagaimana biasa. pemimpin umno memerlukan satu juta hingga ke 3 juta untuk setiap dun. dan 5 juta ke atas untuk setiap parlimen. hutang pemimpin umno menggunung. jika kalah bermakna setiap pemimpin umno terpaksa berhutang sebanyak jutaan ringgit dan tak mampu dibayar jika kalah dalam pru. bagaimana ramli nuh nak membiayai umah beliau yang bernilai jutaan ringgit. bagaimana khazan akan membayar kereta mewahnya. semua pegawai agama yang dijadikan adun oleh deris jusoh dulu menjadi kaya sekelip mata. jika kerajaan umno tumbang bermakna pegawai ugama yang menjadi adun akan menjadi bangkrap sekelip mata. dengan masa yang ada umno terpaksa berbuat apa saja kerana rakyat terengganu bersiap sedia untuk mengubah lagi lanskap politik di terengganu. umno cukup risau dengan keadaan ini.

Ulasan