mampu kah pakatan rakyat menang di pru 13?????

apakah strategi yang akan digunakan oleh pihak pakatan rakyat. daftar pemilih yang baru disahkan akan menjadi buku pemilih yang akan digunakan dalam pru ke 13. projek pemberian ic kepada pendatang asing menjadi topik hangat, penipuan spr dalam buku daftar pemilih, perpindahan besar besaran pengundi, pengubahsuaian lokaliti, seorang pengundi boleh mengundi di dua tempat mengundi yang berbeza, satu alamat ada 50 orang pengundi, semua itu terkandung dalam ceramah atau majlis penerangan pakatan rakyat. aku cukup cukup risau dengan keadaan ini, sampai sekarang apakah pakatan rakyat berhujah memakai akal dan benar lagi sahih atau sekadar cakap mulut menyedapkan suasana. apakah selangor yang menerima tekanan hebat dari umno dan akan ditawan menerusi perpindahan pengundi dan juga pendatang asing yang diberi kad pengenalan oleh umno. sampai saat ini pakatan rakyat masih belum dapat mengesahkan semua benda yang dikatakan itu.

sampai saat ini, pengundi yang ramai dalam satu alamat masih belum dikenalpasti, siapakah pengundi itu, apakah pemakaian dakwat kekal dapat menyelamatkan pakatan rakyat atau hanya helah semata mata. proses pendaftaran pemilih, proses tuntutan dan bantahan aku tengok tak pernah diambil kisah oleh pemimpin dan penulis blog, bila masa nak mengundi duk sibuk menyalahkan orang lain. perkara asas dalam pilihanraya tidak diambil kira langsung. proses tuntutan dan bantahan tak pernah diambil tahu, cuma yang tahu menyalahkan strategi, menyalahkan benda lain, bagaimana nak menang jika tiada pengundi yang didaftarkan oleh parti politik. perpindahan besar besar waktu umno mahu menawan terengganu berjalan dengan licin tanpa sebarang masalah. pengundi tetap boleh mengundi sebab taliban rhusila ganas kerana menahan bus bus yang datang sebagai pelancong politik dimasa pilihanraya umum. masa mengundi di selangor dipanjangkan. apakah pembangkang amat bodoh menilai situasi. bagaimana selangor boleh memanjangkan waktu mengundi kepada pukul 7 malam.

proses tuntutan dan bantahan pemilih apakah boleh diselesaikan dengan demo bersih 3. tiada apa yang mampu dibuat selain membodohkan diri dalam urusan demo bersih 3. jika tenaga yang ramai ini digunakan untuk membasmi kejahatan umno dalam proses tuntutan dan bantahan pemilih lagi baik dari berhimpun dijalan raya tanpa sebarang manafaat selain terus dibelasah dan dibodohkan oleh umno. anjurlah demo bersih 3 4 5 6 7 pun umno tetap akan menipu. berapa orang saja yang bekerja semasa tuntutan dan bantahan pemilih, satu parlimen seorang sahaja yang bertugas mampukah seorang pertugas mencari dan memastikan pengundi yang tidak layak berada dalam satu kawasan parlimen. akhirnya proses ini ditinggalkan kerana kekurangan tenaga pekerja. yang blog hanya tahu melalak melolong bertempik kononnya hebat. berapa kerat yang ada yang nak bekerja untuk parti membersihkan data pemilih. yang ada menjawab alah buat pun umno tipu jugak dan buat apa demo bersih 3 umno tetap tipu, parlimen pun mereka tipu.

Ulasan

  1. lama Lu menyepi bro, mana Lu P?
    wa setuju dgn Lu bro pasai blogger hanya menyalak depan pc aje, semak daftar pemilih hanya 2/3 kerat aja yg kisah. yg hebat strategi hanya cadang bukan islam bole jd timb presiden..huhuhu

    BalasPadam
  2. bole kot, sbb geng anti ug dah trima pakai idea tranung kalah dulu sbb pngundi antu

    BalasPadam
  3. aku buat keja keja utk parti, parti miskin parti kaya macam pas selangor boleh sponsor pergi umrah. kalau sponsor buat keja parti dan boleh menang alangkah baiknya. aku bukan marah sponsor pi umrah cuma aku rasa duit tu lebih berharga beri kepada pekerja pekerja parti yg hendak menjalankan tugas dengan kekangan kewangan yang teruk. cakap salah tak cakap kalah

    BalasPadam
  4. Macam mana nak menang kalau tembelang Anwar pengundi dah tahu. Alang-alang lebih baik keluarkan satu vedio bantai belakang. Ramai juga orang akan sokong pakatan.

    BalasPadam
  5. lu le berlakon bantai belakang. hahaaa.. muka pun dah ada iras iras geng T T for tibai wakakaka

    BalasPadam

Catat Ulasan