disebalik bersih

pemimpin umno mengatakan bersih ganas, polis banyak bertolak ansur walaupun polis dari sabah sarawak berjaya menjadikan medan melanyak rakyat malaysia. polis polis dari sabah dan sarawak berjaya membuktikan umno adalah ganas, zalim dan kejam kepada rakyat sendiri. umno dan sb berjaya menghuru harakan kuala lumpur, ribuan pendemo dilayan bagai bukan warganegara. pendatang haram indonesia mymmar masih dilayan dengan baik oleh polis dan kdn tetapi rakyat malaysia berstatus warganegara dan pembayar cukai untuk membayar gaji polis dilayan bagai hamba abdi. dilanyak dipukul tanpa sebarang kesalahan. provokasi telah dirancang dengan teliti oleh mereka. dan para peserta demo terbabit diheret dalam agenda mereka ini. perhimpunan aman duduk dan bantah akhirnya menjadi medan pertempuran ganas yang dianggap oleh umno dan para kroni mereka. lautan manusia berarak menuju ke dataran merdeka. tapi dihalang oleh dbkl. pelbagai sekatan dan halangan telah dibuat. pertugas dbkl berlagak bagai dataran merdeka seperti tok nenek mereka punya.

umno dan barisan nasional bersiap sedia mengotorkan perhimpunan ini. strategi yang sama digunakan diseluruh dunia untuk menghadapi pembangkang. dihantar segerombolan manusia celaka yang dibayar untuk dilakukan provokasi. rancangan mereka berjaya dan mengakibatkan lebih dari 300 orang ditangkap walaupun sedang minum air dikedai kopi. tangkapan rambang peserta peserta demo dilakukan oleh polis dengan melakukan perlbagai tuduhan yang tidak masuk akal. persediaan tuduhan telah disiapkan keatas mereka. yang mana peserta peserta demo bernasib malang akan menerima padahnya. kesatuan pemimpin dan peserta demo terlalu longgar. pemimpin bersih terlalu berlembut dengan kerajaan. sepatutnya pemimpin bersih step forward dalam mengadakan perbincangan. menolak apa saja cadangan dari pihak polis. sebagaimana yang kita sedia tahu, perbincangan dengan pihak berkuasa umno hanya membodohkan diri sendiri saja. sikap lembut penganjur bersih dilihat sebagai lubang kecil untuk umno menyusup masuk dan melakukan provokasi.

peserta peserta demo selalu berjalan sendirian dan bila ada polis mereka bertempiaran lari tanpa menghiraukan sahabat yang dilanyak oleh polis. sampai bila nak jadi bahan sepak terajang pihak polis. tiada arah kesatuan dalam membentuk demo. bila kena asap semua bertempiaran lari mencari perlindungan yang lemah tertinggal dan dilanyak polis. yang aku panas hati yg ramai tolong ambik gambar bukan menolong sahabat kena lanyak. betapa bodoh dan bangangnya pendemo pendemo ini. biarkan saja sahabat kena lanyak. sb sb berkeliaran melakukan provokasi kenapa tidak ditangkap saja yang mana mula mula melempar objek ke arah polis. kenapa dibiarkan itu berlaku. biarkan sb sb melakukan provokasi dan disambung oleh pendemo pendemo. lihat bagaimana peserta demo menyelamatkan polis yang melanggar peserta bersih. apakah yang menyelamatkan mereka itu adalah sb juga atau siapa mereka ini. dimana hilangnya pemandu kereta peronda polis itu.

banyak benda aku lihat terlalu pincang dan masih jauh lagi. yang ramai sibuk nk muat naik ke blog itu yg utama. sampai bila harus terus begini????

Ulasan

  1. polis provoke,tangkap, lanyak, tu dah jd sop. takda nak heran. yg nak sakit atinya:
    1. jk bersih stuju ikut arahan
    2. 2.30 peaerta di aerahkan duduk di tpt diaorang berada
    3. jam 3 jk bersih arahkan bersurai
    4. unit amal arahkan bersurai
    5. ada segerombolan ttp nak masuk mlepak tgh padang, last2 mandi minyak makan asap

    pkl 2 abg nuar berucap "jgn berganjak, kita bebaskan dataran maderka"
    pkl 3 tu azmin and the gang yg mula pecah barricade
    sampai ada satu mamat kata, "suruh nuar diam, ni bkn dia punya event"
    jgn tanya mn aku tau sbb masa bersih aku mngangkang kat rumah dpn pc nengok gambaq porno kat intenet

    BalasPadam
  2. provokasi yg dijangka tapi tak reti nk handle
    aku heran betul dgn pemimpin pakatan rakyat ni, terlalu berlembut dgn polis. kalu pergi bincang mesti ada perkara sentuloyo yang akan dibawak balik. kenapa tak ada pemimpin pembangkang yang berani berkeras dengan pihak polis tunjukkan kuasa rakyat pada polis. aku cukup heran setiap kali bincang mesti pemimpin pakatan rakyat backoff .. ni yang aku fedup pergi berdemo. yg ramai bawak camera seolah berdemo ni yang penting sekali camera. sampai bila nak jadi mangsa belasahan saja.

    BalasPadam

Catat Ulasan