daftar pemilih paling bersih???

pengerusi spr abdul aziz mengatakan bahawa buku daftar pemilih yang ada adalah yang paling bersih diatas muka bumi ini. ini bermakna buku daftar pemilih ini adalah paling kotor dan tidak pernah bersih selama ini. proses pertukaran pemilih perpindahan pemilih penambahan pemilih telah dilakukan lama lagi sebelum reformasi dizaman nuar berahim bermula. umno sudah lama bermain dengan buku daftar pemilih bagi memastikan kemenangan mereka dimana jua mereka bertanding. puak puak bangang dengan megah mengatakan bahawa terengganu kalah kerana pas tidak pandai memerintah dan berbuat jahat kepada anak anak tadika sebagaimana tuduhan adukatakguna. proses perpindahan pengundi sudah lama berlaku sebelum ini lagi. cuma baru disedari oleh pembangkang waktu waktu terakhir ini saja. apakah nuar berahim tidak mengetahui senjata utama umno ini digunakan secara meluas di seluruh malaysia. bagaimana kedah tidak jatuh ke tangan pas, bagaimana terengganu tumbang ditahun 2004. apakah nuar berahim berani mendedahkan apa yang dia tahu sebelum digulingkan oleh mahathir.

undi pos sudah lama digunakan sebagai senjata hebat oleh umno untuk menang bergaya. dengan berbekalkan pengundi pos sebanyak 4000 ribu dalam satu dun dan parlimen, umno pasti boleh menang dengan mudah tidak perlu bersusah payah berkempen sampai keluar anak tekak. walaupun askar sudah berpindah lama dari kawasan dun parlimen tersebut, buku daftar pemilih tersebut masih dikekalkan dalam kawasan yang sama. penipuan ini sudah lama dikesan diterengganu. sudah berpuluh tahun umno hidup dengan cara ini dan baru saja diakui oleh semua orang. bersih baru tahu bahawa umno sudah lama menipu rakyat malaysia. perpindahan pengundi ke dun atau parlimen adalah perkara wajib dalam setiap pilihanraya umum atau kecil. senjata ini sudah lama digunakan oleh umno. dan baru dikesan oleh pihak bersih. jadi inilah buku daftar pemilih yang paling bersih yang dikatakan oleh pengerusi spr. rashid pengerusi lama telah akui lama buku daftar pemilih ini adalah yang paling kotor dalam sejarah demokrasi dimalaysia.

Ulasan

  1. dah tahu macam tu takkan nak jaga telur kat rumah je bhai?

    BalasPadam
  2. tak payah 500 ribu orang, kalu dpt 1000 pun dah cukup. satu gelas oren 1.50 x 1000 = 1500. modal tak sampai 100. satu hr untung lebih 1000. pedulik apa org nak kata. yg nak melepak kat dataran dgn segala hormatnya dipersilakan. jgn dbkl angkut pulak lori aku sudah

    BalasPadam
  3. aku like hang punya idea azmie hahhaha.. layan demo buat apa membodoh dan membangangkan diri saja. setakat nak tunjuk kebodohan dan kebangangan data pemilih tetap tak bersih buat apa. kerja kerja lain banyak lagi berfaedah selain berdemo. kerja kerja mendaftar menghalang membantah tuntutan tak ada siapa yang peduli. berapa kerat yang bekerja untuk membersihkan data pemilih. setakat telur kecut buat apa kaldai pun x selera. dtg bwk camera upload dalam blog buat apa itu saja yg nak sangat berdemo. unit amal jadi mangsa polis. itu ajelah yg pandai. lepas tu biarkan unit amal mampus naik turun court menhalang penjawat awam menjalankan tugas silap silap masuk penjara tiada siapa yg peduli.

    BalasPadam

Catat Ulasan