FITNAH mula melanda KEDAH

pelbagai fitnah mula menusuk masuk ke kedah mulai semalam, pelbagai fitnah sudah berkumandang. wartawan telah membuat berita sensasi dengan berbekalkan maklumat dalaman pas, ayat yang sama digunakan oleh tulangbesi, alhussyen, penarikbeca, notamerah dan one G. siapakah berlidah bewak yang membekalkan maklumat sepertimana yang didakwa oleh blog dan media massa umno atau memang betul ada orang dalam pas yang membekalkan maklumat kepada mereka ini semua. fitnah bermula dengan projek yang bernilai 600 juta yang mana dikatakan akan diberikan kepada kroni umno. projek yang bernilai hampir separuh budget kerajaan negeri kedah dalam masa setahun, menatang gila mana yang menulis maklumat projek ini, kaya benor ke kerajaan negeri kedah sampai ada projek 600 juta akan diberi, kedah ni bawah kerajaan umno ke pembangkang. budget tahun 2012 pun baru bernilai 1.1 billion, macamana separuh dari budget itu akan dikeluarkan kepada projek jalanraya, gila bebenor ustaz azizan dalam mentadbir kedah kalu lagu tu.

berita harian menulis kerana mat sabu yang dikatakan akan bertanding dalam pru ke 13 dipendang tempat lama almarhum tok guru fadhil noor menjadi punca crisis dikedah, ustaz azizan dikatakan tidak bersetuju dengan tempat mat sabu dipendang, akar umbi dikedah tidak setuju dengan mat sabu, biasanya dimana mana pun mat sabu nak bertanding tiada masalah bagi penyokong dan ahli pas untuk menerima mat sabu menjadi calon, semua akan bekerja keras untuk memenangkan mat sabu. dimana mana saja pemimpin pas mana pun nak bertanding bukan masalah sangat, fitnah begini kurang nilainya kerana dimana mana saja pas ada soal calon bukan masalah besar, penyokong dan ahli pas boleh menerima calon dari pkr yang dilihat lebih teruk dari calon pas yang ada. kerana semangat tahaluf siasi pas menerima saja calon pkr, contoh terbaik ialah calon pkr dihulu selangor yang terang terang samdol pun masih boleh diterima. siang malam bekerja keras demi kemenangan. pas selangor duk dalam hotel melayan kedinginan dan kesejukan. pas negeri yang mendatang diletakkan dalam semak penuh dengan nyamuk tapi masih mampu bekerja keras demi kemenangan walaupun banyak makan nyamuk dari nasik.

oleh kerana kebodohan dan kebangang an2 exco yang gila sangat tu keadaan akan menjadi semakin parah dan meruncing. setiap hari ada lagi yang akan masuk ke dalam dengan pelbagai kaedah dan strategi. pelbagai umpan dan kail akan digunakan untuk memancing pengundi dikedah. dahulukan jemaah lebih dari keperluan diri sendiri, pelbagai arahan yang dikeluarkan akhirnya sekarang memakan diri sendiri. jangan jadi bebal bagaimana mainan media massa umno dan para blogger yang bangang. penyokong dan ahli pas terpaksa bekerja lebih dari limit biasa kerana kebodohan dan kebangangan kamikaze 2 exco ini. terpaksa mencari untuk menjawab. lelah yang tiada kesudahan, jalan senang ada tapi guna jalan payah. akhirnya mereka juga diserang oleh media umno kerana kenyataan media mereka buat sendiri, bukan mereka saja akan diserang segenap penjuru pas akan diserang dan ada akan menjawab tak apa ini kematangan dalam politik. politik matang adalah mencari jalan mudah untuk menang bukan memayahkan. kami bukan hassan ali tapi perangai macam hassan ali jugak lebih kurang cuma belum dipecat kalau dipecat mesti bersama sama bentang karpet ceramah menentang pas.

Ulasan

  1. aku pun marah nih, semua bg kat ameno. pak lebai pun nak jugak merasa menkedarah projek juta2.
    kau jgn layan, malaon tu semua bkn reti matematik. 600 juta bole buat jln pusing kedah 2 kali, tak dak otak punya orang
    marah kat ameno sbb bg projek sesama diaorang, ropenye, pak lebai pun nak ikut perangai sama. baru betol ganti ameno
    pkr jugak yg paling suci

    BalasPadam
  2. banyak betul duit kerajaan kedah rupanya .. 600 juta buat jalan saja belum lagi peruntukan lain, patutlah ramai yg nak jdi mb kedah. diselangor ada sorang je dikedah ramai, diperak kalu lama aku rasa ketua kampung pun nk jadi mb gak rasanya hahhahaa

    BalasPadam

Catat Ulasan