firaun tetap kalah dikedah - alhussyen penarikbeca melalak ditepi longkang

permintaan luar akal presiden kuala kedah nampaknya tak dilayan oleh pas pusat. cita cita nuar berahim mahu menguasai kedah gagal sama sekali. kenyataan dan permintaan nuar berahim tidak dilayan oleh pas pusat walaupun penyokong nuar berahim dalam pas menyalak siang malam. pengaruh nuar berahim dalam pas belum sekuat yang disangka. strategi nuar berahim yang gagal dalam umno cuba diterap masuk kedalam parti pas juga gagal. strategi lapuk nuarberahim didedahkan oleh cik det dalam pertemuan dengan ahli ahli bersekutu. taktik yang sama cuba digunakan dalam pas dan sudah semestinya akan gagal. apa jua penerangan presiden pas kuala kedah gagal menarik minat walaupun ada yang menyokong. suara suara halus yang mahu menyokong presiden pas kuala kedah masih takut. timb.presiden pas nampaknya gagal memainkan peranannya walaupun janjinya untuk memperkasakan majlis syura masih jauh dari pandangan dan jangkauan. titik tolak gagal menyelesaikan isu kedah berbangkit ini menampakkan ketidak kecerdikkan timb presiden dalama menangani isu dikedah.

apa yang dibincangkan dalam mesyuarat dikedah dapat diikuti selepas 10 minit majlis mesyuarat pas berakhir. sms bertebaran ke alam maya. disebarkan dengan cepat. yang paling cepat yang paling laju adalah berita dari harakahdaily yang amat laju menerima dan menerbitkan berita. betapa bangangnya wartawan harakahdaily yang makan gaji buta kerana gagal melaporkan apa apa yang berlaku dikedah. kebanyakkan berita diharakahdaily lebih lembap dari berita dari laman web kerajaan negeri. harakah daily mengambil berita dari blog blog bukannya menulis berita dari sumber yang sahih. inilah wartawan bengong yang diambil kerja dan dikekalkan selama lamanya. nasib baik budak kelabu asap dah dipecat kalau tak aku rasa berita mengenai kedah sebulan kemudian baru ada dilaporkan.

apa yang dibincangkan dalam mesyurat pas mudah diperolehi kerana ada yang akan memberikan maklumat. maklumat itu dah sampai ketangan penulis blog tapi agenda yang gagal menjatuhkan ustaz azizan menjadikan blog menyepi seketika kerana tidak percaya mereka gagal menjatuhkan ustaz azizan. sifat tidak amanah dengki khianat kepada jemaah menular dengan hebat. pas tidak hebat dalam menjaga kebocoran rahsia parti. tidak cermat langsung dalam memberikan maklumat dalaman parti kepada orang lain. berjuta kali pun rahsia parti terdedah pas tidak ambik kisah langsung. pemimpin pas bermulut longkang membekalkan maklumat kepada penulis blog untuk disebarkan kepada umum. sentiasa mahu memberikan info dan input kepada penulis blog yang menyokong mereka. mereka tidak peduli sangat asalkan mereka dapat memberikan kepada orang yang menyokong mereka. aku yakin semua ini berlaku dan aku mendapat info yang jelas. terlalu mudah mendapatkan rahsia parti pas dengan mnggunakan pelbagai kaedah yang jelas akan meruntuhkan pas tidak berapa lama lagi.

apa yang penting sekarang, bukan penyokong atau ahli yang mendedahkan rahsia parti tetapi pemimpin peringkat atasan yang membekalkan maklumat kepada blog yang pasti menggunakan kelebihan ini untuk terus memburukkan pemimpin pas dari semasa ke semasa. sifat terlampau percaya kepada rakan dikiri kanan mereka mengundang bala kepada parti. mat sabu tidak pernah belajar dari kesilapan kes khalwat dia dulu. masih terus memberikan kepercayaan kepada orang dikiri kanannya. sifat mat sabu yang sentiasa tidak peka kepada org sekelilingnya akan mengundang padah yang lebih teruk kepada parti pas. jika mat sabu tidak pernah belajar dari kesilapannya dulu ia pasti mengundang bencana yang lebih hebat menjelang pru ke 13. sokongan ditepi kanan mat sabu hanya membawa rebah dan ini tidak disedari langsung oleh mat sabu. kebocoran rahsia amat serius dalam pas tapi pas tetap dengan ketegaqnya. sms sampai sebelum pemimpin pas minum teh o di awal pagi.

Ulasan

  1. tiba2 teringat kisah khalid al walid. pernah jd idola khalid samad dulu, tp masa org lain yg kena la, kalu time dia yg kena sori la. jom kita tunggu pukul 5 ni, tuan ir nak besidang depan pembrita utusan. dia nak ikut cara khalid al walid atau kalid samad, cumanya statement "ada lg tuntutan yg tidak diperhalusi pusat..." tu yg nak tambah kacau

    BalasPadam
  2. akhirnya, dua exco tu ikut jugak cara khalid al walid. salehudin mnangis gembira, walopun yg setelkan masalah tu presiden yg pernah dulu org kata tak bole harap. geng pas biru awal2 lg ucap tahniah kat salehudin walopun keja dia cuma set meeting je. statement exco yg patut kena ingat "Tok Guru Haji Hadi tok guru kami"

    BalasPadam
  3. ikut cara khalid al walid tapi yang tak bestnya media statement mereka jelas mereka mempunyai agenda lain. aku tak suka cara mereka mengadakan media statement. berdiam lebih baik aku rasa dari membuat kenyataan begitu.

    BalasPadam
  4. imej keras kepala mau jaga bro. malu la kat org kpg

    BalasPadam

Catat Ulasan