satu magic

pru ke 13 dikatakan dan diramalkan akan menjadi pertarungan sengit antara pakatan rakyat dan juga barisan nasional. benarkah itu akan berlaku, ketua pakatan rakyat adalah bekas ahli umno yang dipecat. berjuang dipihak pembangkang selepas kena terajang dan dimalukan oleh umno bangang. apakah muslihat dan permainan yang akan berlaku dalam pilihanraya yang dikatakan sengit itu. cita cita nuar berahim mahu menjadi perdana menteri disambut baik oleh pemimpin pakatan rakyat. ini bermakna jika pakatan rakyat menang dalam pilihanraya umum ke 13, rakyat malaysia masih lagi berperdanakan menteri dari bekas ahli umno. bagaimanakah rakyat malaysia melihat bahawa malaysia tidak akan terlepas dari gengaman umno. apakah mustahil umno dan pkr bergabung. malaysia tetap dibawah jagaan umno. pas dan dap melopong melihat dengan mulut ternganga.

kenyataan kenyataan nuar berahim yang semakin jelas sama dengan pandangan umno berlaku sejak akhir akhir ini. nuar sudah menghantar kembali panglima panglima perang menyusup masuk kedalam umno sebagaimana nuar merancang menawan umno dari dalam pada satu ketika dulu. kenyataan bangang nuar berahim semakin ketara sekarang. nuar berahim akan membuat kenyataan demi kenyataan yang akan menyusahkan pakatan rakyat tapi masih ada lagi jebon jebon yang akan membetulkan kenyataan nuar berahim. kalau pembangkang menang dalam pilihanraya ke 13 yang pasti bekas ahli umno juga akan menjadi perdana menteri. itu yang sangat pasti.

berjuang berpuluh puluh tahun, diludah dicaci dimaki dihamun disepak akhirnya umno tetap menjadi perdana menteri. sifat dan kelaku tetap sama. pas akan diberi menteri belia dan sukan setaraf dengan exco sampah di selangor. kalau diselangor pkr boleh buat pas seperti itu tidak bermakna pas juga akan diperlakukan sedemikian rupa diperingkat pusat. mana mana negeri pas menang akan dianaktirikan. pembangkang tetap tidak boleh menawan putrajaya kerana perdana menteri tetap orang umno, idea umno, menyokong israel menyokong zionis, jangan dirikan jahilliah baru diatas keruntuhan jahilliah lama. bentuk jahiliah baru lebih kejam berhadapan dengan pembangkang. apakah pas juga akan disepak keluar sebagaimana disepak dari perikatan suatu masa dahulu. inilah magic negara malaysia. umno tetap jadi perdana menteri

Ulasan

  1. bijak bijak...satu strategi yg bijak dan mantop gitu..(wa pinjam dan modipaip sket kata2 abe kolid samad) hahaha

    BalasPadam
  2. hahaha nasib badan berjuang berpuluh tahun yg jadi perdana menteri tetap org umno kasihan kasihan perjuang perjuang

    BalasPadam

Catat Ulasan